Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 3263 ggr
undulat_
0

Att bli badad

Gillar era hundar att bli tvättade/badade/duschade?

Som tur är har min vovve blivit coollugn när han ska duschas. står bara där och är samarbetsvillig. Glad godis får han förstås vid tvättandet. annat var det för 3 månader sedan, då ville han inte in i duschen för att tvätta tassarna inte.

En sak som han gör är att, står dörren öppen till badrummet hoppar han självmant in i badkaret och sitter där. Någon som förstår sig på det beteendet? Att han vill in i badkaret även fast det inte är baddags. Tänkte om han möjligtvis älskar att bli duschad och vill ha det varje dag?

htt
1

Han vill kanske ha godis :D

Loveradio
0

Nej min hund börjar skaka och vill därfrån. Han gillar det inte alls. Däremot älskar han att bada (i sjöar alltså). Tycker det är lite lustigt Tungan ute

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

russin
1

Mini gillar inte badkaret, men står snällt still ändå och accepterar dusch/bad. Polly däremot får väldigt bråttom in, för hon älskar att bada - på alla sättSkrattande

fidojunior
0

Mina gillar inte att bli duschade eller avsköljda men de står till ändå. Den ena brukar springa in och hoppa in i duschen självmant när vi har varit ute i blött väder. Tar man fram en handduk för att torka tassarna så förstår dem det så det är väl mer att det är vanor, inte att de gillar det. Tungan ute

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Alexandra-S
0

Gizmo tycker att badkaret är helt okej, men att bara i hav/sjö hatar han därimot.
Jag tror att han förknippar badkaret med godis, och att man automatiskt får godis när man är i badkaret.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

mikkan01
0

Hahah, i början så sprang min hund alltid därifrån om jag glömt stänga dörren…han sprang dyblöt ner för trappen och gömde sig. Kände mig jätteelak när han var tvungen o duscha men efter massa gos och massa godis så har jag äntligen fått honom att stå still i duschen..=)

Han har blitt jätteduktig men han totalhatar vatten, badar inte ute heller…kanske för att han blir så tung i pälsen Flört

Tror din är lite sugen på godis haha, eller så gillar han bara att bada!Skrattande

~mikkan

joheck
0

Kingpin gillar det inte men han accepterar det. Sansa har jag inte duschat än, så vet inte vad hon tycker om det.

EmelieKelly
1

Min hund tycker det är okej att bli duschad. Hon hoppar ner i badkaret snällt när jag säger till och hoppar ut när jag säger till :) men bada i sjöar/hav ÄLSKAR hon! :)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

malinroth
0

Mina gillar det inte men dom sköter sig bra båda två nåd tycker jag. Nelly kommer motvilligt till duschen när det är dags men dimma brukar jag bära dit för att slippa tjafsa med henne då hon gärna smiter undan.

Magrat
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ivana accepterar det, med en min av lidande.
Tesla har bara behövt badas en gång och det var inte alls populärt, fy vad synd det var om fröken då!

Däremot undrar jag om det kan tänkas att bli någon skillnad då hon numera tycker at det är helt okej att plaska runt i sjöar, för att ha en enorm hund som inte gillar att badas känns inte som en hit.

Bifogar bild på en inte allt för lycklig Ivana

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Skutta]
0

#10 Vilken min hon gör :) Klart sötare och snyggare med torr päls, kanske därför hon är så olycklig ;P (skämtar)

undulat_
0

Intressant att läsa om era hundar. Så vissa badas väldigt sällan..

Vejle har man "känt sig tvungen" att bada nästan varje dag, en gång för att han just hoppade självmant i badkaret haha, trodde kanske han ville bli blöt. Men annars så luktar han mycket kiss för det kommer kiss på en del utav pälsen runt snoppen.

Ni får ursäkta kanske en dum fråga, men skulle det vara okej att klippa lite på hans päls där, trimma ner den lite, så blir han renare och slipper duschar så ofta?

undulat_
0

Intressant att läsa om era hundar. Så vissa badas väldigt sällan..

Vejle har man "känt sig tvungen" att bada nästan varje dag, en gång för att han just hoppade självmant i badkaret haha, trodde kanske han ville bli blöt. Men annars så luktar han mycket kiss för det kommer kiss på en del utav pälsen runt snoppen.

Ni får ursäkta kanske en dum fråga, men skulle det vara okej att klippa lite på hans päls där, trimma ner den lite, så blir han renare och slipper duschar så ofta?

Magrat
0

#11 Accepterar som sagt. Men gud nåde om vi inte uppmärksammar lidandet i hennes ögon över den obegripliga kränkningen Tungan ute

TS: Det är nog inga problem att trimma ner, lider hunden av det så är det ju bara bra så slipper det bli bad så ofta (vi badar bara någon gång i halvåret om det inte är någon särskild anledning). Kika bara upp innan m det är okej ifall du har planer på att ställa hunden. Jag skulle annars göra det bekväma och klippa bort lite päls.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Forest]
0

nej mina gillar inte att man ska bada dom, men dom är så vana att bli tvättade så de står ut o står snällt stilla :)

vallhund
0

Dusch uppskattas inte, det genomlevs. När det är lerigt ute kan dom stå i kö vid duchkabinen, de vet att man inte får röra sig innomhus före rengöring.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Madlene]
0

Här hatas det att duscha.

vallhund
0

Hoppas någon modde redigerar mitt inlägg Skäms eller snarare hundens promenad över lapptoppen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Fejhn
0

Min hund gillade inte att duscha förrut, men jag lärde honom att hoppa i och ur badkaret själv med massor med uppmuntran och godis, Han väger 40kilo så orkade inte lyfta honom direkt :P

Så när vi fortfarande bodde hos mamma brukade han smita in i badrummet när hon fixade håret och skutta i badkaret, han ville ha godis och visste att det fick man där!

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Qepta
0

Izor accepterar att bli badad/duschad, däremot tycker han att duschslangen är lite läskig men efter en stund så lugnar han sig.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

lilla jag
2

Bella,Nej hon gillar det inte alls,hon står å trycker längst in i duschen när vi ska duscha henne!

Trixi,nej hon blir ju inte så jätte glad,hon accepterar att duscha, så hon står stilla tills jag blir klar. =)

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
4

Trixi

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Viccan92
0

Tintin gillar det verkligen inte men han säger inget. Bara tittar ledset på mig men han går själv in i duschen när jag vill. Kommer ihåg en gång när jag bara haft honom någon månad och han morrade för att jag skulle lyfta i honom i badkaret. Men nog fick jag honom till att bada ändå. Dock bara i sjöar och så ute är inga problem.

#12 Jo klipp du där det har jag själv gjort på min hund.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Portie
0

Nej att duschas är det värsta som finns! Så fort jag öppnar badrumsdörren så fattar han och då försöker han gömma sig. Dock så ger han upp lika fort igen och hoppar i badkaret självmant. Efteråt så måste han torka sig på ALLT!

Att bada ute är inga problem.

Fridaaaa
1

Lillan springer iväg när man tar fram vattenslangen hehe men accepterar det om man ber henne

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

undulat_
0

# 22 vilken sötnos.

Japp han associerar nog badkaret med godis. Har inte tagit upp honom igår från badkaret när han hoppat upp dit. Och när han fattat att jag inte tänker hjälpa honom ut så hoppade han ut själv.

Ska klippa lite där som ni säger, om jag får hononm att stå still.

undulat_
1

# 24 mm de måste torka sig på ALLT. hehe lite jobbigt när de ska hålla på och rulla blöta i soffan och på en.

Viccan92
0

#26 Jag la honom på rygg och bad någon hålla i och klia honom på magen. Jättelätt faktiskt och mycket enklare så slipper man bada ofta.

undulat_
0

tack för tipset, ska göra så. han har lång päls på snoppen också, kan man klippa nån cm där också, eller blir det djurplågeri eller något sådant då? :)

lilla jag
0

#26 tack! =D

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Viccan92
0

#29 Nej då jag klipper där med men en sax. Inte direkt jättekort men mindre iaf. Gör ju inte någon skillnad för honom.

Belimas
0

Hanen springer och gömmer sig så fort han märker att det är bad på gång Cool så där gäller det att förbereda och koppla honom innan, annars är det omöjligt att få tag på honom. Tjejerna är inte fullt lika motvilliga till bad, i alla fall inte den ena, men det är inget de är störtförtjusta i heller men de accepterar det. Glad

Givetvis kan du klippa pälsen runt snoppen kort, jag gör det på våran kille. Bad för ofta är inte heller bra så om det går att undvikas genom att klippa pälsen kort där så go for it =)

[Forest]
0

asg vilka roliga bilder ni bjuder på man ser verkligen att just bada är inte direkt det roligaste matte/husse kan hitta på med dom Skrattande

Jenniferri
0

Wille hatar att bada och accepterar det verkligen inte! Direkt när han fattar att jag ska bära in honom i badkaret försöker han fly… och han fortsätter att försöka fly när vi tvättar honomObestämd Men det börjar bli bättre och bättre nu så när man bara gör någon snabb sköljning med vatten så lugnare han ner sig men när man använder schampoo/balsam så tar det ju ett tag och då blir Wille otålig.

Men att bada i havet är något Wille älskarTungan ute

// Hannah

[schäfernronja]
1

Ronja HATAR det men med lite godis hoppar hon i snällt. Hon är väldigt otålig och rör på sig mycket i badkaret, nästan så att man blir tokig men som sagt, med lite godis så ;) och glädjeruset efteråt är nog bäst av allt ;) Ute så ska hon inget annat än att simma omkrin i vattnet :-P

Smullis
0

Alfons tycker inte alls om att bli badad, men accepterar det ändå. Han vet också att när han är klar väntar något gott ;)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Zvintos
0

Evi skyr badkaret som pesten och försöker ta sig ur det så fort vi stoppar ner henne. Hon har blivit pyttelite bättre, men gillar det fortfarande inte. I sjön däremot är inga problem! Grim däremot älskar att bada, både i badkar och, sjöar och diverse vatten-/lerpölar. Flört

annika85
3

Min mops älskar vatten, så fort jag sätter på kranen i badkaret så kommer han rusande och kastar sig upp för att jag skall lyfta i honom.

Sen är han ganska rolig när jag glömmer att stänga dörren till badrummet ordentligt när jag duchar.

så kommer den lilla kraken och puttar upp dörren och planterar sig på mina fötter och sitter sedan där och fnyser i regnet;0)

Märkliga djur….

Maliiin
0

Inga problem med att badas här inte då min hund verkar vara mer säl än hund när det kommer till vatten :P

Å tur är väl det! För hon fick nyligen svamp i ena tassen så var tvungen att duscha och tvätta tassen med ett speciellt schampo en gång om dagen. Men det brydde hon sig inte om :)