Hals/andnings problem?
Hej!
Har min sheltie på 1 år, kan berätta hans problem här
Vid tryck på hals/bröst av t.ex halsband eller annat tryck hostar han som en galning, som att luften går ur.
Vid ansträngning hostar han tills han håller på och spyr.
Andas ofta tungt som att han sprungit eller är varm, även fast vi inte gjort något särskilt.
Slickar på precis allting, människor, golv, soffa, bord, stol, väggar, lyssnar väldigt bra på "nej" eller hans namn i vanliga fall men blir okontaktbar när slickeriet börjar, väldigt svårt att sluta, blir galen. försöker även tugga i sig precis allt han kan hitta.
Spyr då och då, inte ofta men har det hänt en gång kan det hända flera gånger på några dagar, ofta 2-3 gånger efter varann.
Var hos veterinär för koll av hals, berättade alla problem men fick inga svar, kolla snabbt i halsen och konstaterade svullna halsmandlar, tabletter 2ggr/dag i 10 dagar.
Inte märkt någon förändring, var hos en annan veterinär, svullnaden hade gått ner i en halsmandel men kvar i den andra, samma tabletter 10 dagar till, berättar återigen alla problem men får fortfarande inget svar eller förklaring och börjar bli frustrerad, fick endast till svar att hosta vid tryck av hals förekommer ofta hos mindre hundar än min eller kanske kennelhosta?…
Han är nu klar med medicinen igen och ska på återbesök, märker fortfarande ingen skillnad och blir så frustrerad, vet ju att något är fel på min hund men får ingenting förklarat, någon som har haft liknande problem eller vet vad jag kan göra, röntgen?
Undersöka lungor o hjärta ordentligt borde väl vara nästa steg.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Kan vara halsmandlarna som orsakar det och om inte 2 omgångar medicinering har hjälpt så kan de behöva opereras bort.
Har en bekant med en york med liknande symtom och den hunden har fått konstaterat trakealkollaps http://www.hundsport.se/redaktionellt/veterinaren_mapp/diagnos_trakealkollaps.html
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag hade någ kollat upp detta igen och då inte bara en snabbkoll i halsen utan en ordentlig undersökning för hals pch hjärta. Och vänta nu inte för länge utan ring redan imorgon måndag till vetrinären.,
Skriver om då jag missade några saker.
Din hund är behandlad för tonsillit och inte blivit bra. be om att få halsmandlarna bli bortopererade, för min erfarenhet är att envisa återkommande halsinfektioner inte ger sig förrän dom är väck.
Har haft en hund själv där tonsillerna fortfarande var i så dåligt skick efter antibiotika att dom blödde vid minsta beröring. Hon opererades och var sina resterande 5 år helt fri från halsproblem.