Hundar iFokus

Hundar

Etikett: efterlysningar
Läst 5360 ggr
Chieko
0

Vilken ras var det jag såg?

Jag har då och då sett en väldigt fin hund men jag kan inte hitta vad det är för ras. Den ser lite ut som en staffe men är stor och lite slankare i kroppen. Någon som har en tanke om vad det kan vara?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

ElinaPersson
1

Kan ju även vara en blandras så det är svårt att gissa när man ej har bild Skrattande

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Ixectrona
0

Förmodligen en "Shitbull", dvs. en salig blandning av Amerikansk Staffordshire Terrier, Staffordshire Bullterrier, Amerikansk bulldogg, Dogo Argentino, möjligtvis lite Pitbull och så diverse andra "muskelhundar" som existerar.

De allra, allra flesta hundar av "Pitbulltyp" i Sverige är blandraser, alltså inte renrasiga Pitbull, Staffar eller Am. Staffar. (Titta bara på registreringssiffrorna - ingenting mot explosionen man ser på annonssidor, gatorna och folk i allmänhet som äger sådana hundar.)

rebz
0

rhodesian ridgeback kanske? :P bara för att slänga till med nått

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Highonbluetomorrows]
0

Det var inte en amstaff (american staffordshire terrier)? Eller den känner du kanske till eftersom du känner till staffen :P?

Chieko
0

#2 Sant. Men den är så vacker så jag hoppas inte det, får fråga när jag ser den nästa gång!

#3 Nepp, de har jag koll på :D

#4 Menade faktiskt amstaff, men de är ju ganska lika staffarna ändå. Hade jag inte varit intresserad av agility hade jag velat ha en amstaff… Men kan inte riktigt se bilden framför mig Flört

/Karin

[Highonbluetomorrows]
0

Vilken färg hade hunden? Hur stor ungefär?

Chieko
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Höjd som en golen/labbe ungefär skulle jag gissa, och sådär snyggt svart- och brunspräcklig! Tänk hunden på bilden fast med mycket smäckrare, speciellt huvudet.

/Karin

Maja2
0

Oj, helt omöjligt att säga vilken ras det var. Skynda fram och fråga nästa gång du ser den :)

[Ronon-m]
0

Amstaff kan du köra agility med ju? :)

NathalieT
0

Var det kanske en Hollandse herdershond? :)

Catta-
0

Sloughi kanske? :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Chieko
0

#10 och 11: har googlat bilder, men den var inte så schäferlik eller vinthundslik utan mer "kamphund". Jag ska både fråga vad det är och be om att få ta ett kort när jag får syn på den igen!

/Karin

[Driva]
0

lite OT men framför mig sist på veterinärmottagningen var några med en staffe liknande hund. hörde inte hela samtalet men hörde att sköterskan frågade om de skulle få papper på den (lät som om de veterinärbesiktade den för att köpa hunden…?) och de sa "men hon sa att den var renrasig". Och sköterskan svarade att om de inte finns papper så är den blandras

och jag är absolut ingen amstaff expert, MEN det var ingen renrasig amstaff, i såna fall så var de den orastypiska hund jag någonsin sätt…

Så man kan inte alltid heller lita på folk när de säger att det är en ex amstaff eller pitbull då många inte är jätteinsatta i hunderit och köper allt sk uppfödare säger…

Chieko
0

#13 Nä men säger hon en ras som inte liknar andra av rasen inser jag ju att det är en blandras. Jag ska inte köpa denna hund, den är bara väldigt vacker så är den renrasig skulle jag kolla upp rasen överlag och se om den passar mig i övrigt :)

/Karin

Anibaz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ser den ut typ såhär?

Chieko
0

#16 Ja kanske. Jag ska som sagt fråga när jag ser den igen, men den var ganska lik den på bilden!

/Karin

vallhund
0

Min första tanke var Dogo Argentino eller Ambull, men de kommer inte i brindle.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.