Varför mosste du källa! =O
Hej!
Trixi är min yngsta hund på 6½ månader.
Hon käller alltid när en bil kommer upp på våran grusväg,när någon knackar på dörren och när hon hör en röst som hon inte hört på en timme typ.
Hon käller käller käller, skulle förstå om hon källde en gång för att säga till,men hon ylar och käller jätte hökt!
Hur ska jag få bort det här jobbiga källandet?! :O
Åhhh, jag blir så tröt på det…..
Tacksam för svar! =)
skulle kunna tro att hon är lite osäker därför säger hon till väldigt ofta.
är hundvakt nu till en hund som om man träffar och är ute med och får bra kontakt med så märks de ändå att hon är osäker. Speciellt på natten då jag delat lägenhet med farmor i natt och då har "min" hund skällt som besatt på farmor alla gånger hon träffat henne men under natten låg hon och små morrade mer när hon hörde farmor lika så i morse.
Att hon skäller på röst som inte inte hört på en timme tror jag hör till att hon är osäker. Sån var våran Donna med när hon var 6-8 mån jag träna henne lite mer på lite enklare saker men spåra är något hon tycker om det är enklare spår vi tränar allså godisletande och att dottern eller jag gömmer oss och hon ska leta reda på oss. Sen även lite små balansövningar som gå på bredare stockar,stenar och sandlåde kanter osv.
Att hon larmar när någon kommer hör kanske till rasen med men oxå hur ni reagerar på när hon skäller att gapa i TYST, RÄCKER osv hjälper föga eftersom man brusar upp det spårrar hunden mer att skälla. Jag har två hundar som larmar anser det helt okej men mina skäller o när man säger räcker så blir dom tysta. De får inte gå fram till ytterdörren utan stanna i storarumet. Jag har valt det så eftersom jag inte anser det är deras jobb att kolla vem som kom/knacka.
jag brukar göra som så att jag säger:
Tack, matte har hört, dvs hundaen har gjort sin plikt o gjort mig uppmärksamm på att det kommer någon o därmed blir han tyst.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.