Är min hund allvarligt sjuk?
Min 7 åriga taxtik mår inte alls bra!
Jag och min familj har varit på bio. vi kom hem strax efter halv 8. Pappa som inte var med på bion hade varit hemma under kvällen och hundarna hade legat ute. ( fastsatta i ett träd med långt koppel) Och så åkte han och hälsade på någon. så när vi kom hem var hundarna ute. (Dom har varit ensamma i ungefär en timme)
När vi kommer hem blir dom glada som vanligt. sen sätter jag mig vid köksbordet och då kastar hon sig upp i mitt knä och lägger huvet på min axel.
Sen när mamma satte sig så hoppade hon upp i hennes knä efter att jag haft ner henne på golvet. Så satte hon ner henne igen och bara TJOFF! hon vänder sig om och kastar sig bakåt. och vi känner inte igen henne! det är inte samma hund!
Hon som alltid är matfrisk. äter ingenting. varken hundmaten eller kattmaten - som är hennes absoluta favorit. vi provar ge henne rester av en köttbit. och de gick i men de va liksom knappt så hon ville tugga.
I normala fall är hon inte världens piggaste och sådär. men endå inte såhär slö.
Hon ser allmänt nerstämd och trött ut. och när hon sitter i knät på mamma blundar hon lite halvt liksom…
Vi funderade frörst på om hon ätit nått.. men de finns inget i den radien som är farligt.
Nått som har skrämt dom? men den andra hunden som har varit med ute märks det ingenting på.
Blivit biten? men vi hittar inget som liknar ett bett… hon haltar inte eller nått..
Under tiden jag skriver det här så är det lite bättre. men hon har fortfarande huvudet på mammas axel. och hon får inte släppa ner henne.
Nått förslag på vad man kan kolla lite extra på? eller vad man kan göra…
Känner ni att något är fel på hunden så är det kontakta veterinär som gäller.
≧◔◡◔≦

Ring veterinär direkt, även om det inte finns något farligt ni kunnat se eller något bett synligt så kan hon ha satt i sig något som fastnat i halsen/magen, blivit stucken av geting där det inte syns eller vad som helst.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja. Men det är liksom inte så att hon håller på dör.. hon är bara väldigt knäsjuk och liksom ska upp i knä. Funderar på om nått kan ha skrämmt henne. Men de finns liksom ingenting som tyder på något egentligen. de är så svårt att ringa till en veterinär å inte veta va felet är..
Efterosm hon börjar lugna sig så avvaktar vi. Men har en kompis som är vän med en veterinär här i närheten. som skulle höra av sig när hon var framme. Men om de skulle bli värre så kontaktar vi dom igen. har de nån betydelse om hundens nos är varm. men blöt?
Vi öppnade munnen på henne nu och hon skrek till, så det är någonting med munnen. vi hör av oss till veterinär nu på en gång.
tack för era svar. :)
Att svara på om din hund är allvarligt sjuk, är helt omöjligt. Vi kan omöjligt veta vad som inträffat, både när hunden satt fastbunen ute själv, eller överhuvudtaget. Om allmäntillståndet försämras, kontakta vet. Men eftersom du säger att du är vän med en vet. i närheten …. så hoppas jag att du tar hjälp av dessa ifall det behövs.
absolut. det är någonting med munnen på henne som spökar. eftersom hon skrek till när vi skulle kolla om hon ev. jagat en geting och fått den i munnen så den stuckit henne.
#7 Ok … ring vet. och hör med dem om era farhågor
ts vill bara påminna dig om att hundar får bara vara bundna ute i max 2 tim sen ska man kolla till dom så de har vatten och mår bra, finns på jbv hemsida att läsa. http://www.sjv.se/amnesomraden/djur/hundarochkatter/skotselochtillsyn/saskoterdudinhund.4.207049b811dd8a513dc80001977.html
Ring o kolla med vetrinären kanske är något som sitter i halsen.

#5 håller tummarna att det ska gå bra, uppdatera gärna då ni vet mer.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!