Borrelia...
Åkte in till vet ikväll för att min lilla tös vart väldigt väldigt hängig och trött idag, och ville varken äta sin frukost eller kvällsmat. När jag tog temp ochbhon hade 39,39 så ringde jag vet.
Först tydde allt på pyomtera i och med att hon slutade löpa för exakt en vecka sen. Men när veterinären inte kände någon förstoring av livmodern så tog han ett blodprov som visade positivt för borrelia.
Min stackars lilla Ayla :( Så nu är det medicin i 20 dagar som gäller. Hoppas att hon blir frisk snart! <3
Mvh Jenna
Hoppas hoppas!! Håller tummarna hårt!! Vet allt för många hundar som ha fått men för livet efter att de fått borelia…
Medarbetare på Hundar.ifokus
Håller tummarna för att hon blir helt återställd!
Fy vad trist :/ håller tummarna!
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Fy vad trist håller tummarna för henne, hoppas att hon repar sig bra och slipper en massa strul.
Håller alla tummar och tassar här hemma för er lilla tjej!
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Men stackars tjej, vi skickar krya-på-dig-hälsningar till henne!
Tack så mycket alla!
Vet inte hur detta ska gå… Hennes avföring har börjat bli konstig och hon fick sin första dos med tabletter för en timma sen men spydde efter en stund.. Hittade inga tabletter i spyan iaf..
Men nu har hon 40,51 i feber.. F*n vad jobbigt detta är.. :(
Mvh Jenna
#7 Tycker ni ska kontakta veterinär, det är väldigt hög feber och spyr hon så är det stor risk att medicinen kommer med upp, fast i upplöst tillstånd.
Stackars vovve, får man fråga hur hon fick det? eller det vet man inte? :(
# 9 Borrelia får man av infekterade fästingar.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Precis, det är fästingar som sprider borrelia. Fästingar som är smittade med borreliabakterier.
#8 Har självklart kontakt med vet igenom hela "resan". #9 mest troligen från nån fästing :/
Mvh Jenna
#12 Jaha, hemska små äckliga djur :( hoppas allting går bra.
Nej men fy vad hemskt :( Hoppas också att allting går bra.