Börja rita!
fy så söt 
Jättebra ritat! Fortsätt att rita, så kommer du att gå långt! 
/Désirée
Det blev ju bra!
Ritar inte bättre själv. Men fortsätt öva för övning ger färdighet. Tyckte du fångade hennes uttryck på ett bra sätt. Och ögonen blev ju bra. Tycker käkpartiet och nosryggen blev lite smalt bara. Svansen skulle du kunna göra lite tjockare. Öronen skulle du kunna ge en mer trekantig form. Speciellt örat på vänster sida är ju lite kortare och slutar vid ögat och är lite mer trekantigare medan andra örat är lite längre. Och rynkorna i pannan skulle du kunna göra lite tydligare. Proportioner är svårt. Om man ritar linjer och markerar med punkter där ögonen, nosen osv ska vara så blir det lite lättare. Och markerar där kroppen smalnar av/blir bredare, så blir det lite enklare.
Själv är jag jättesugen på att börja måla typ oljemålningar. Vill måla en tavla. Liksom hur svårt kan det vara ;) haha
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jätte söt :) Tycker du ska forsätta träning ger färdighet det är ju riktigt roligt att måla. Jag kommer alldrig till skott att börja, vill ha lite nya målarsaker då barnen har fått målat med mina o det är bara skräp med pennorna 
#4 Vilken analys du har gjort :)
Teckningen är iaf riktig fin :) och bra gjort!
#6 Hehe, är ju alltid bra med lite feedback på vad man kan förbättra.
#3/6 Tack så mycket! 
#4 Tack!
Alltid bra med lite utomstående kritik, de tackar jag för!
Ja denna gjorde jag helt för hand, så inga som helst linjer. Ska nog ta och göra de nästa gång så att man får de bättre storleksmässigt osså! :)
Tycker jag absolut du ska göra! Haha nä precis ;)
#5 Tack
Ja jag ska försöka hålla detta uppe nu när jag fick sån lust! Kan ju vara kul och se skillnaden om några månader isf! :)
Haha, ja jag hade tur som hade ett par gamla blyertspennor sen grundskolan. Men färgkritor saknade jag verkligen, annars hade jag nog fortsatt med färg! :)
Mvh Jenna
#7 sant!
#8 Så lite
finns ju böcker där dom går igenom hur man ritar porträtt också med tips.
Ja jag är faktiskt riktigt sugen! :)
Du är duktig! Kul att du vill fortsätta. Jag tänker alltid att NU skall jag börja teckna igen - men det kommer alltid något i vägen :p
/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla
Men shit va duktig du är! Fortsätt teckna och visa oss!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#10 Tror jag har någon gammal sån bok, fast tror de en med hästar och en med katter och sagofigurer.. Men ändå lite hjälp ju! :)
#11 Tack!
Haha jaa så har de varit för mig i flera veckor. Sen igår så satt jag och hade såå tråkigt och visste inte vad jag skulle göra. Var nära att sätta mig i soffan och zappa på tv'n när jag kom på att jag faktiskt väntat på att få tid till att rita! :)
#12 Tack så mycket! Nu när jag börjat blir de nog lättare att hitta tid! :) Ska nog försöka börja på något imorgon igen!
Mvh Jenna
Jättefint! Kan alla här på HIF rita?! Jag kan inte ens göra sträckgubbar…
Mvh Emelie och hunden Kelly 
Åh fiint :) du är duktig! fortsätt så blir du bättre och bättre :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
#16 Eller hur! Jag kan inte heller rita streckgubbar så du är inte helt ensam. Kolla in Noa-Nisses skills:
http://teckning.ifokus.se/discussions/4ff88407d4ebea1a2500684d-teckningsuppehall?discussions-1
#17 Nu gör jag lite reklam för dig
.
Jättefint ts! Tycker du lyckats bra med att få till uttrycket i Kias ansikte och ögonen va även väldigt levande.
#18, fniss :P jag har redan lagt upp en tråd hääär :P hihi men vad gullig du är som gör reklam ^^
Medarbetare på Hundar.ifokus
14 himmlar vad söt den vart :) jätte bra målat :)
# 16 tack :D #17 tack sp mycket!:) tycker de svåraste är att på pälsen att se verklig ut.. Vågar därför inte ge mig på långhåriga hundar :P #18 Tack!! Jobbade hårt me ögonen :) #21 tack!:D
Mvh Jenna