Hundvakt
Nu ska jag vara hundvakt, från imorgon ett par dagar. Denna hund är en galning, hon är aldrig lugn.
Så ert bästa sett på att få henne trött, både i huve och kropp?
Gärna något kombinerat :)
Du kan lägga ett godisspår. Lägg i skogen eller på er tomt/trädgård. Något gott som hon gillar och en extra belöning i slutet =)
Är inte säker på att hon skulle gilla de, då de ska väldigt fort enligt henne. Men man kan alltid testa. Kom med mer förslag! :)

Spår, sök, simma, springa i sand (sandtag där de kan springa upp och ner för sandhögar är underbart), trix och sådant som är stillsamt men mentalt krävande.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ålder, ras, kön, din egen hunderfarenhet?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Ts vet du om hunden är helt frisk i kroppen?
#4 Hon är 1-2-3år hahah ha ingen aning, men vet att hon föddes då jag pluggade, så max tre år är hon :) De är schnauzer/dvärgpudel tik. Min hunderfarenhet är omplaceringshundar (som jag dock bara rastat, eller gjort nå små trix med) och stora hundar. Har aldrig haft chansen att ha en liten hund att träna med, så vill ju inte köra slut på henne så hon får träningverk, sträcker sig eller något.
#5 Ja, hon är helt frisk. De enda är att hon snart/nu är på väg in i löpet, så kommer ej ha henne lös, då jag ha tre hanar och sedan bor de nästan bara hanar runt. Kanske de enda hindret att man inte kan ha henne lös.
Låter snarare som hon är stressad och skulle behöva hjälp att varva ned. Även en träningsglad hund ska kunna köra ex spår och sånt i ett bra tempo utan att stressa igenom det.
#8 Vet inte riktigt då jag inte träffat henne speciellt mycket, men hon har ändå överskottenergi som behövs att få komma ut. Tror snarare att hon är understimulerad och att de gör att hon blir stressad, om hon är de.
Mentala aktiviteter tröttar ut mer än fysiska.
Mina speedade heeler älskar att spåra och jag kör både blod-och personspår.
Jo de vet jag :) Men hon måste ju ha både och :)
pröva freestyle! superkul och mentalt uttröttande :D
Ja, de kanske vi skulle testa :)