Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2903 ggr
zLindaz
0

Deprimerad hund?

Hej! Jag undrar om en hund kan bli deprimerad? Under en veckas tid har min systerson varit på besök och igår åkte han hem. Han följde med ut och sa hejdå men vägrade gå in igen.. Han ville liksom följa med.. Sen flöt resten av kvällen på och Bosse var som vanligt. Men vid sista promenaden hände något, han sprang tillbaka till dörren och satt där och småskällde. Han ville inte leka, kom nätt och jämt när man ropade. Sen i natt har han inte vela ligga där han brukar, han verkar missnöjd och ser lite ledsen ut på ögonen. Samma sak nu på morgonen också, ligger och väntar vid dörren och småskäller ibland. Tips någon?! :S

Catta-
2

Hundar kan säkert sakna och förhoppningsvis går det över efter ett tag. Du kanske kan aktivera lite mer(hjärnjympa) och få hunden att tänka på annat? Alternativt kanske han har börjat må dåligt(sjuk).

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

raggorgeous
1

gör nåt skoj med din hund och få honom på andra tankar.. nåt han tycker är jätteskoj..

en hund kan absolut sakna människor eller andra hundar.. men tror att det är snabbt övergående om ni hittar på lite skoj tillsammans nu då han är lite ledsen..

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

zLindaz
1

Ja jag börjar tro mer och mer på att han helt enkelt saknar honom.
Eftersom att det blev så plötsligt… Idag är han mest som vanligt..

Han har ätit bra och går glatt ut på promenaden och mötte mig med stor glädje innanför dörren…  :)

raggorgeous
1

då så :)

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Catta-
0

#3 Vad bra :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

zLindaz
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har allt verkligen varit som vanligt så han var bara debbig över att Elliott hade åkt hem.. Tack till er som svarat här..

Bjuder därför på denna söta bild på två bästisar :D