Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 1831 ggr
Jamie+Engla
0

Uts. Tvååker 7 juli

Tänkte fråga vem som ska ställa hund på utställningen i tvååker? kul att veta hur många medlemmar som ska dit och kanske få lite info om din uställningsdag:)

Fashion Star Isn´t she lovley , med nummer 2045 , klass: juniorklass

Faidros Santa clara-a-velha , med nummer 2049 , klass: Championklass

34 hundar innan podengo

Dommare: Oliveira Rui, PORTUGAL

Era?

Skrattande

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
0

Ring 29 de glömde ja och att de va 6 st podengos.=)

russin
0

Jag ställer både 6:e och 7:e i TvååkerGlad

Mina två kortbeningar ska visas (lancashire heeler) - en i valpklass och en i unghundsklass.

Då det är rätt långt från mig (typ 35 mil) så åker jag ner dagen före och bor hos en kompis (som har kullbrorder till min ena) utanför Borås och så åker vi dit samtidigt och har några supertrevliga dagarSkrattande

Gräsligt tidig blir fredagen bara, då min ras är först i ringen och min ena är den tredje hunden som ska visas… Lördagen blir bättre, för då ska vi in senare då det är fler raser före.

thildatessie
0

Hade varit kul att komma och kolla på er! Har ca en timme dit :)

Jamie+Engla
0

ok…vi har ca 3 timmar dit:)

[cindrus_89]
0

Jag ska ställa min australian shepherd tik på fredagen i juniorklass.. Ring 19=)

Ska bli så skoj! så nu pysslas det på ett nytt utställningskoppel dagen till ära=)

Vi har 45 min dit, bor i göteborg…

thildatessie
0

Man kan komma bara för att kolla va? Vart exakt i tvååker är det?

[Quickeman]
0

#6 Ja, du kan komma och bara titta :) Kom ihåg att ta med vacc.intyg om du ska ta med vovve bara!

Jag & en (ev. 2) till ska dit på lördagen och titta, och så får vovvarna följa med såklart.

thildatessie
0

#7 okej jag får se om jag ska ta med Stitch :) kostar det?

[cindrus_89]
0

det ligger två mins bilväg från motorvägen, det är på fotbollsklubben fotbollsplaner=)

[Quickeman]
0

#8 hm inte vad jag kan minnas i alla fall!

Jamie+Engla
2

Hundarna är taggade! Engla bra musklad som vanligt och kiara blir bara bättre, hoppas på toppen placering för Engla iaf:)

russin
1

Gaaaah - är lite nervös inför lördagen och väder. Hoppas innerligt det hinner ändras och försvinna, för annars kommer hela utställningen regna bort….. det spås 25-40 mm regn och åskaTungan ute

russin
1

Annars ska det bli megakul, för det är ovanligt många heeler anmäldaSkrattande

thildatessie
0

Nu vet jag vart det är! Vilka tider är det? Är det fre-sön eller bara fredag? Ursäkta är nybörjare ;)

Loveradio
0

Lycka till ni som ställer ut :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Jamie+Engla
0

Fredag-lördag. Vi ska vara där vid 8-9 tiden och åker nog ej hem förän finalerna e klara vid 5-6 tiden tror ja..

thildatessie
0

#16Är det samma tider på lördag`?

Jamie+Engla
0

Jag ska vara där p lördag ! :) bedömningen börjar vid nio och finalerna ska nog börja vid tre..

thildatessie
0

#18 jag och en kompis är där vid 10-tiden. funkar det?kan man komma och gå?

Jamie+Engla
0

Ja du kan komma hela dan som tävlingen är. Om du varit inne och går ut för att sedan gå in igen så glöm ej att få en stämpel innan du gör ut! Trevlig dag:)

thildatessie
0

#20 okej! Kostar det att gå in ? Detsamma! Ska kolla efter dig och din hund ;) lycka till!

russin
0

Tjoho - jag har blivit erbjuden plats i tält på lördagen. Känns skönt, då det ska regna utav bara helsicke då !!! Spås åskoväder…

Jamie+Engla
0

Ja de kostar om man ej har hund med nummerlapp. Vet dock inte hur mycket eftersom vi har oftast med oss mer än en hund, har vi hundar kort så har mamma medlemskort till mig och henne:) Du får gärna komma och titta på MINA hundar:) ring 27.. Mer info längre upp :) du kommer märka mig tror jag iaf:P urfärgat rött hår och mammas tvillingvagn är svår att missa samt englas färg om hon inte e i bur:p kommer att ha om de regnar en svart tröja/jacka där det står med silvertext på baksidan: stuteri sting. Så den kan man också leta efter:P Det får inte komma regn ! Engla hatar det! Tält blir de nog med ja.. Husvagn utanför med mm… Klart att de blir regn när en domare från hemlandet för rasen kommer! Svinkul:( Aja (natti)

russin
0

Nu drar vi neråt landet. Det ska bli superkul att få landa hos en kompis på landet, som dessutom äger Pollys kullbrorGlad

Vi ska sova där tors-fre och även dom ska ställa ena dagen i Tvååker. Ska bli görskojSkrattande

[Ebfotograf]
0

Ska inte ställa detta året då på söndag hämtar vi valp! Jag ska dit som fotograf och försöka att fota andra hundar än Australian Shepherd. Även köpa valp tillbehör som behövs. På lördag följer min vuxna hund med för miljöträning, och det är ju sista dagen som ensamhund. Lite speciellt.

Nu får vi bara hoppas att man kan ge sig i väg båda dagarna, som vanligt. Har redan missat Borås. Så tänker gå till Tvååker om det så behövs ;)

thildatessie
0

#23 för jag ska inte ställa, bara titta! Får se om vi ses!

Jamie+Engla
0

#26 ja ja läste de:)

thildatessie
0

#27 ok får hoppas att det inte är för mkt..

Jamie+Engla
0

#28 för mycket?

thildatessie
0

#28 pengar :) Har ganska begränsad ekonomi nu..

thildatessie
0

Var där idag. Såg inte TS men jag hade väldigt kul och blev ännu mer sugen på en ny hund!!

russin
2

Måste säga att Tvååker blev en hitSkrattande

Min Polly blev BIR-valp båda dagarna med strålande kritik och Mini fick very good första dagen och Excellent med CK och 3:e bästa tik andra dagen.

thildatessie
0

#32 vad roligt!

russin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild som visar min yngling Polly när hon visar upp sina fina rörelser på utställningen.

Fotot taget av: Stig Martin Møllerhaug

[Quickeman]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#32 Grattis! Glad

Kl.

Jag var ju som sagt där och tittade, + att vovve fick följa med såklart.

Men det är ju helt fruktansvärt hur det blivit med vissa raser. Gick förbi Mopsar, Franska samt Engelska bulldogar, och jösses. Stackars hundar säger jag bara, som de fick kämpa för att få i sig luft. Helt ofattbart att folk fortsätter att avla på sådant.

Fick med ett nytt halsband hem till Holly i alla fall Glad

thildatessie
0

#35 kände precis samma som dig! På vissa andra raser med,