Orolig...
Börjar bli väldigt orolig över min vovve, är annars väldigt hönsig av mig men jag är jätteorolig…
Min sheltiehane började bete sig jättekonstigt igår…han kom inte när man ropade, han bara låg hela dagen…promenaden gick fint.
Trodde att han var trött men han låg på något jättekonstigt vis (såklart man lägger märke till det då han inte låg som vanligt).
På morgonpromenaden spydde han väldigt mycket, han har en vilja att kissa jämt och ständigt men inte idag. Han är väldigt glad i mat, erbjöd honom en liten matbit men han kollade bara konstigt på mig och la sig igen. Godis ville han inte veta av, inte mat men drack lite vatten.
Frågar jag om han vill gå ut så kollar han bara lite på mig, inte den glada, hoppande hunden som han annars är. Bara lägger sig ner. Leka vill han absolut inte fast det är hans favoritgöra.
Ingen feber, bara dålig allmänt…har tagit ett par fästingar på honom men en trillade av igår som han bet hål på.
Oroar jag mig i onödan eller ska jag söka upp vetten? Han brukar inte vara såhär annars. Någon som varit med om något liknande? 
~mikkan
Han kanske har fått Ehrlichios
http://www.veterinaren.nu/hund/sjukdomar/infektioner-och-parasiter/ehrlichios-hund
Pratade med en hundägare igår vars hund blev jättedålig. Kräktes något enormt och blev snabbt uttorkad.
Åk till vetten säger jag!
Lycka till! 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Man ska alltid ta det på allvar när allmäntillståndet är påverkat. Kontakta genast veterinär och tala om att han haft fästingar!
Hur gammal är hunden?
Låter inge bra att han spydde väldigt mycket? Kan han ha fått i sig nåt?
Om han kan ha fått i sig nåt giftigt skulle jag åka in direkt. Annars skulle jag ha avvaktat nån dag, se till att han får i sig vatten!! och se om det avtar eller om han fortsätter bete sig konstigt, för i så fall får ni ju åka in med honom.
På vilket sätt låg han konstigt?
Jättebra att du är uppmärksam på hur han är, det är ju enda sättet för dem att säga till att nåt är knasigt.
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Läste om det och det mesta stämmer in på honom och nu blev jag ännu mer orolig, blir nog en tripp till vetten. Tack för snabbt svar!!
Han är 7år. Tror inte han har fått i sig något dåligt. Vi här hemma har inte gett honom något alls då han har haft lite diarré (glömde nämna detta i första inlägget) i två dagar nu.
Han brukar alltid ligga på sidan, men har numera legat på mage jämt…och tränger gärna in sig i alla hörn. Hittade honom senast liggandes tryckt under köksskåpet. Han brukar helst vilja ligga brevid mig eller i närheten av mig….Varje gång han ska ställa sig upp så velar han, han brukar alltid ha lite stela leder men nu verkar det jättejobbigt för honom att ta sig upp och han går vääääldigt sakta när han väl kommit upp.
~mikkan
Mikkan, tycker du ska åka på en gång och inte tveka. Han verkar väldigt allmänpåverkad.
Berätta gärna hur det går för er! Lycka till! 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Så har min hund blivit när hon haft magknip.
Vi åkte in en gång men det visade sig ingenting, hon fick dietmat i ett par dagar och sen var hon bra.
Andra gången avvaktade vi och dagen efter var hon okej igen.
#5 Ja, det är nog bäst så. Tittar in efter vi varit där 
#6 Kan det vara såpass? Hade varit en lättnad men ska nog ta honom till vet. så dom får kolla honom och hoppas på det bästa…
~mikkan
#7 Man ska ju ta det säkra före det osäkra när det gälller våra djurs liv.
#6 Hon kan få så under sina löp också, man ser att hon krummar lite med ryggen också. Sen villhon inte röra på sig och lägger sig ned.
De två gångerna jag skrev om innan var inte under löp, och när vi åkte in så spydde hon ganska mycket.
Andra gången, kom jag på nu, så spydde hon upp allt sitt torrfoder och sen blev det bättre. Då gissade jag att fodret hade svällt i magen för fort så hon fick ont, och efter det får hon mycket mindre portioner uppdelat flera gånger om dagen.
Första gången har jag ingen aning om vad det kan ha varit, men då var hon konstig i ett par dagar också… men rönthen och kontrastväska visade ingenting.
låter inte bra… tycker du ska åka in! I detta fall låter det som om det är det bästa. Beteendet låter helt klart om din hund vill säga nåt.
Ta det säkra före det osäkra. Kan ju vara nån fästingsjukdom eller nåt med magen.
Lycka till! Håll oss uppdaterade!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Hur har det gått? Åkte du in med honom? 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Ringde och pratade med vet. som trodde att det kunde ha med värmen och göra då han inte hade feber lr så. Fick tid någon timme därpå och hade nästan tvingat i honom massa vatten. Han blev bättre och piggare efter 30min ca. Hos vet. hittade hon inget konstigt, tog blodprov och jag ska hålla honom under uppsikt. Aptiten har ännu inte kommit tillbaks men vi väntar =)
Han vill gärna leka lite lätt men han kommer på sig själv att det inte är en bra idé och går istället och lägger sig någonstans där det är svalt… Han blir nog bättre min lilla 
~mikkan
#12 Vad bra att ni kollade upp det :) Håller tummarna på att det blir bra.