Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 12427 ggr
Carrui
0

Vad använder du för halsbandKkoppel/sele?

Hej, jag undrar vad ni använder för typ av halsband (eller sele) & koppel. Och vad kopplet är för er, något att kontrollera hunden med, kommunicera osv? Skulle vara roligt att veta Glad

_________

Jag använder just nu en vanlig sele & flexikoppel. Anledningen till det är att min hund ska få en stor rörelsefrihet & kunna gå runt som om han vore lös (nästan). Kopplet för mig är en säkerhets grej så att man kan ha koll på hunden om det tex kommer en bil, eller istället för att gå lös (m flexikoppel då) om hunden inte vill komma :) Så för mig är kopplet inget att kommunicera med eller att kontrollera hunden med utan bara en säkerhets grej.

:D

[Yezz-an]
0

Hund 1. Sele (men andra har halvstryp) + vanligt koppel 180 cm.

Hund 2. Sele (andra har nylonhalsband) + vanligt koppel 180 cm.

Hund 3. Fleecehalsband + koppel 180 cm.

Hund 4. Sele men också en dressyrlänk (helstryp) samtidigt + nylonkoppel 180 cm.

Hund 5-7. Nylonhalsband. Inget koppel alls.

Hund nr 4 är ap-tung när den får tuppjuck, så jag är glad över att den har ett helstryp på som jag kan ta tag i om det skulle behövas. Kopplet sitter alltså inte fast i halsbandet alls. Utan halsbandet är bara ett extra handtag.

Naiz
0

Jag använder mest ett halvstryp. Men även "vanligt" reflexsele, om jag går inne i stan (om han inte har täcke på sej) eller ett nylon-helstryp.

Mestadels använder jag flexi, enbart för att jag är lat och inte orkar hålla koll på ett vanligt koppel ;p Men om jag går inne i stan eller med någon brukar jag ta läderkopplet, för då ska han ändå inte springa runt och hålla på utan få breve mej och lukta lite i backen.

Jag har koppel på hunden för att jag har noll inkallning på honom :p En säkerhetsgrej att ha så man kan förhindra olyckor (som du själv skriver om det kommer bil osv)

thilda-
0

har halvstryp och nosgrimma och ett koppel som egentligen är ett hästgrimskaft med kedjelänk på… och varför vi har kedja är att han biter i kopplet och dampar sig

LinaK
2

På långpromenader har dom y-sele på sig, lite kortare promenader har dom halvstryp utan strypeffekt. Sen kör vi med ett vanligt läderkoppel.

Då vi bor i mitt i stan så är det en självklarhet för mig att ha koppel på dom. Den äldsta hade jag nog inte behövt ha koppel då han är så pass lydig. Men den minsta slyngeln litar jag inte på till 100% Tungan ute Så koppel är en säkerhetsgrej för mig och även för andra. Finns hundrädda människor som blir jätte rädda när dom ser okopplade hundar, spelar ingen roll om man har 100% koll på sin hund dom är lika rädda iaf.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Sophie&Segra
0

Schäfern Xoxie går nästan alltid lös, så då har hon bara ett vanligt Hurtta Lifeguard halsband på sig med idbricka.
Ska hon gå kopplad, blir det samma halsband/eller ett fast läderhalsband och vanligt kort läderkoppel då mer inte behövs.
På träning/när hon jobbar blir det ett Y-sele :)

Ruff (Jack Russell) på 8 veckor, har bara ett vanligt nylonhalsband mest för han ska vänja sig vid känslan.. Koppel har han bara haft "mest för att", och att han ska läsa sig känslan av det också.. Och då är det ett sånt där valp-nylonkoppel på 1½ meter eller nått :)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

KvirrZ
0

Hon har halvstryp utan strypeffekt och ett tygkoppel 2 m.
Har henne oftast lös under största delen av dagspomanader, men en säkerhetsgrej på kvällar. Sen har jag henne kopplad på vissa ställen utav respekt för andra människor :)

- Mvh Emma

Emaljoh4
0

Har inget halsband

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Malin3033]
0

Ett rundat läderhelstryp som har den enda funktionen att hon inte ska krypa ur halsbandet, vilket hon alltid gör med vanliga halsband. Använder nästan aldrig koppel, men gör det där det är mycket trafik/inne i stan. Men även där det vistas mycket folk för att visa respekt för icke-hundägande människor. Kopplet är 2,10m långt läder.

mahre
0

Läderhalsband

Lyan
0

Just nu har de aldrig halsband för det fastnar i täckena, annars har Mattis en snakekedja som är ombyggd till icke-stryp och Ping ett typ vinthundshalsband med 4 strasstenar. De har även ett par hemmagjorda halsband som passar hemmagjorda koppel men jag har tappat bort dem :-(

På promenad har de just nu alac reflexsele. Vill ha y-sele men det blir så struligt med täcken och grejor. När Ping löper har hon minivariant av flexi för att få röra sig lite, i vanliga fall har det ett hemmagjort rundsytt lädertvillingkoppel som går att ha både som tvillingkoppel, två koppel, drag mm

[Driva]
0

Ett vanligt hasband med knäppe och ett läderkoppel, funkar perfekt :)

[Hilo]
0

Har Hurttas Y-sele och ett flexi på tiken.

Koppel har jag för att andra människor ska känna sig trygga i första hand.
Och för att använda som säkerhet när hunden är i löp, eller är på platser med mycket rörelse..

Karmatarerskanise
0

Läderhalsband och nylånkoppel. Används eftersom vi bor i stan.

fettmedkevlar
0

Jag använder nomehalsband, dvs halvstryp. Vid lydnadsträning kan jag ibland använda helstryp.

Två av tikarna går utan halsband när vi är utomhus på "hemma-plan".

Har läderkoppel, nylonkoppel, flexikoppel, kortkoppel och retriverkoppel. Vad som används för koppel beror på vad jag ska göra.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

tsset
0

Gör skillnad på vad vi har och använder, annars blir det för långt! ;)

Hund 1 har inget alls med mig, om vi inte får möte eller rör oss bland folk, ska träna eller så. Då åker ett retrieverkoppel på.

Hund 2 har fast läderhalsband och läderkoppel på 2,5 meter. Med honom är det jobb kvar, så han får ha koppel jämt även om han går "lös" här hemma också. Bara i skogen han är heeelt fri.

Resten av "högen" används vid passande tillfällen, spår, drag, osv.

Säkerhetslina för mig, kortar aldrig, styr aldrig, håller aldrig heller för den delen… alltid full längd. Har öglan runt handleden och får skylla mig själv om jag inte kan kontrollera hunden (dåliga handleder, perfekt sätt att "straffa" sig själv på för det gör sviiinont när det blir ryck!).
Med undantag för lillkillen nu då, som sagt fortfarande i träning, väldigt explosiv och jo, han har ryckt kopplet ur handen på mig och jag fick hud och två naglar avslitna… så av ren feghet och dålig erfarenhet håller jag kopplet i handen med honom, halva naglar gör ONT.

marinelady
0

Har två halvstryp, ett helstryp modell kedja, ett icke stryp halsband och en nomesele.

Halvstryp=lydnadsträning om fröken är lite glömsk och ofokuserad eller på jakt.

Helstryp= cykel..får inte dra åt något håll när vi cyklar.. så är de bestämt.

Nomeselen= skidåkning för att hon ska lära sig dra eller hjälpa till i alla fall, ganska ny och tränas fortfarande med :)

Vanligt halsband= vardagshalsband och all annan träning.

Oj som koppel.. hm spårlina finns, två tunna läderkoppel, och ett grövre tyg koppel.. spelar inte särskilt mycket roll vilken jag använder här faktiskt. Men hon går mest lös när vi promenerar undantag bostadsområden och liknande.

Koppel och halsband är för mig verktyg som man köper för att sen slippa använda… jag använder halsbandens effekt mycket sällan, min hund är röst styrd ändå så de behövs normalt inte.. de är en säkerhet för andra också som går förbi att hunden är under kontroll..

Skulle personligen aldrig vänja min hund vid varken flexi eller sele då jag anser de hemskt onödigt i alla fall.

monsterblom
0

hund 1: ett brett läderhalband så fort vi är utanför dörren. går nästan alltid lös, har koppel inne i city

hund 2: ett läderhalsband samt koppel i närheten av trafik.

jag ser inte kopplet som ett sätt att kommunicera utan använder det som en ett sett att "bestraffa" ett oönskat beteende. så som vallning av bilar ett när man vallar hästar… gör man fel så får man gå i koppel och får en begränsad frihet, inget annat.

SaraC
1

Jag har en vanlig spårsele och ett vanligt koppel Glad Båda i mjukt läder. Spårlina använder vi också ibland, till exempel vid spår och vid viss typ av träning. Halsband har han bara haft när det krävts på kurser och sedan har han även ett utställningskoppel som såklart är för just utställning.

Koppel är för mig en säkerhetslina. Jag vill att min hund ska kunna gå lös när jag anser att det passar och att hunden ska kunna gå som den gör lös (alltså att jag inte behöver styra med kopplet) i koppel. Jag känner mig inte trygg med att ha hundar lösa överallt, skulle aldrig till exempel ha en hund lös bredvid en väg och därför är kopplet säkerhetslinan. Samtidigt är det en säkerhetslina för hundrädda, jag kopplar alltid om jag möter någon på närmare avstånd.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Carrui
0

Roligt att läsa. Glad

Marie80
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trude, terrierblandning tik, vanligt koppel och flex ,halvstryp,vanligt halsband med reflex. När vi jobbar på dagarna så har hon sitt vanliga koppel och på helgerna använder hon flex. 

Findus, springel spaniel/schäfer hane, vanligt koppel, flex, dubbelkoppel, halvstryp,helstryp, På vardagarna när vi jobbar, så använder vi dubbelkoppel och helstryp och halvstryp…varierar…på helgerna samma sak, plus klöjveväska

Gucci, dvärgpincher tik ,dubbelkoppel,flex och vanligt koppel. Halvstryp, och Hurtta fleece halsband, brett, och reflex sele. På vardagarna blir det dubbelkoppel och hurtta fleece halsband, och samma sak på helgerna, våren sommaren och hösten blir det ett tunnare halvstryp.

Självklart skulle jag vilja kunna gå med hundarna lösa, för de lyssnar och går fint, men det går ju inte när man bor i tättbefolkat område, När jag använder koppel så är det ingen dominans sak för mig, utan att jag känner mig som en ansvarsfull hundägare som har mina hundar koplade, vet inte vad jag anser att koppel gör, utan det är ju något vi hundägare måste ha….skulle mer än gärna vilja ha mina hundar lösa jämnt, men de får så mycket motion och får även springa fritt under dagarna, så koppel ser jag inte som något negativt….

Ixectrona
0

Wikus har ett brett läderhalsband (6 cm) med spänne, och ett tjockt läderkoppel.

toodiloo
0

Jag har oftast ett halvstryp av läder med tillhörande koppel, så smidigt att sätta på halsbandet! Jag har det på i stan men så fort vi går där det inte är trafik är min hund lös. mitt halsband+koppel fungerar mest som ett "transportmedel". Jag har även ett "fast" halsband med flexikoppel, för dom gånger min hund inte kan gå lös, om vi går längre promenader i stan eller på kvällen så jag inte har henne lös.

Vattnadal
0

Vittra har halsband på jämt, nome, om hon inte är för blöt av badande eller bus med andra hundar. På prommis går hon så gott som alltid lös, tar jag med ett nöd-koppel, får hon en sele på sig oxå, med reflex. Vid spårträning promenadsele och lina.

Vidar har alltid ett halsband på, till vardags ett brett läder (typ vinthundsmodell). På korta rastningar, flexi i halsbandet, då han bara går fint och sansat. På promenader, en läder Y-sele som jag sätter flexi i, om det bara är han och Vittra med, annars läderkoppel på 2 m som fästs i baggenbältet på mig. När han drar släde är det nomesele och ibland halsbandsbyte till nomevariant där med. Vid spårträning promenadsele och lina.

Ego har alltid ett ställbart nylonhalsband på. Korta rastningar sitter flexi i det. På promenader har han björkis promenadsele med 2 m läderkoppel till baggenbältet. Vid spårträning promenadsele och lina.

Övriga hundar går jag sällan på promenad med, det är drag som gäller där. De har alltid fasta nylonhalsband eller nome på sig. Vid drag nomelselar, vid spårträning promenadselar och lina. De gånger det blir rastningsprommisar, läderkoppel eller flexi i halsband, riktiga promenader sele med läderkoppel.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[jakke94]
0

clumber 1 - sele
clumber 2 - helstryp 
clumber 3 - halvstryp 

Daghundarna, som är engelska settrar har halvstryp :)

zoolatri
0

Båda hundarna har tunna läderkoppel, valpen har läderhalsband med små fyrkantiga nitar och tanten har ett nylonhalsband de dagar hon är hos dagmatten, ett brett hurtta-halvstryp utan strypeffekt fodrat med lurvigt tyg alla andra dagar.

Funderar på att införskaffa ett dubbelkoppel…

[memyselfandii]
0

Gammal tråd men det gör nog inget.

Min tik har hurttas rosa halvstryp utan stryp effekt (annars har hon hurttas rosa sele, den vanliga när vi busar eller tränar) och kopplet är ett  långt och smalt läderkoppel och när vi är ute och busar har jag flexi.

Min hane har läder halsband, halvstryp också utan stryp effekt och sen kopplet är ett mjukt koppel, vet ej vad det heter men den ska vara stötdämpande.

Ska snart köpa likadana läderkoppel till båda då jag tycker det är riktigt jobbigt att kopplena är olika breda och långa! :)

amela87
0

Sele - Hurtta pro
Koppel - flexi & läder koppel
Halsband - läder halsband & Hurtta halvstryp, lifeguard

Läder koppel + halsband använder jag vid träning.
Flexi koppel + sele använder jag vid lång promenader.

NathalieT
0

Jag har både Hurrta halsband och hurrta selar. Jag har också ett halsband från Minxdesign.

På promenader så använder jag halvstryp utan strypeffetk, jag har många selar, Hurrta selarna använder jag när vi viltspårar och cycklar, dragselen använder vi till drag (såklart ;))

LLLINN
0

Hurtta Y-sele har jag, och ett fjäderlätt syntetkoppel. Oftast släpar min hund koppel i marken, jag vågar inte ha honom helt lös i alla situationer. När kopplet är på "på riktigt" har jag det bara som en säkerhetsgrej. Ibland händer det att jag drar lite i kopplet om han har fastnat på en doft och inte lyssnar. Men enligt mig ska kommunikation inte ske genom kopplet!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Qepta
0

Jag har ett halvstryp utan strypeffekt och en easy walk professional sele.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

StrongHearts
0

Hm…

Cola har; läder/fejkläder, stryp, halvstryp, ett extra brett i halsband i x antal olika utförranden

2 cyckel/spårselar, 1 nomesele, 1 bilsele, 2 reflexselar +1 halti

Evoca: läder/vanligt, stryp, halvstryp, valp i halsband

1 cyckel/spårsele, 2 nomeselar, 1 halti

kopplena delar jag på men ska köpa hem flexi igen, hade tvillingkoppel men det har gått söner så ska köpa nytt

tror coal har totalt 15 halsband och evoca hade nog 5-10 sist jag räknade…

Stormblomma
0

Till vardags har jag på min hane ett halvstryp från Hurtta och till tiken har jag en Y-sele som också är därifrån.

När vi går på stadens torg, är på tävling eller av någon annan anledning skall vara lite fina har hundarna på sig något av sina halsband från Eckers.

Koppel har vi lite olika beroende på vad vi gör. Våra träningskoppel samt "stadskoppel" är lite kortare och i läder.
Våra vanliga promenad koppel är vanliga sköna "mjukkoppel".

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

[134643]
0

Vi har några olika koppel/selar, haha.

På promenad har vi antingen sele och flexikoppel, ett tjockt läderhalsband och läderkoppel eller ett tjockt tyghalsband och ett "vävt" tygkoppel.

I skogen t.ex har han sele och långlina eller sele och flexi :)

Lilllens
0

Oftast brett läderhalsband plus läderkoppel. Ibland helstryp ibland halv. Åker jag skidor/spark har hon en nome-sele.

[Star-Di]
0

Jag använder bara halvstryp på min hund. Han har både halsband med kedja och av nomemodell, oftast används nomehalsbanden. Han tar sig ur vanliga halsband och helstryp används bara vid utställning. Till halvstypet använder jag nylon eller läderkoppel, ibland flexikoppel.

Carrui
0

En fråga till er med Hurtta sele: Är dom bra? Har tappat bort min sele och funderar på att köpa en Hurtta.

Ska man ta en vanlig eller y-sele? Har en stor labrador, ca 40kg.

toodiloo
0

Jag har en hurtta Y-sele och tycker den är bra. Tycker den sitter mkt bättre än vanlig eftersom den inte går rakt över "bogen" på samma sätt… men det är nog olika från ras till ras?

LLLINN
0

#36 Jag har Hurttas Y-sele, den är super! Den är mjuk, följsam och skaver inte :). Den som går över bogen (H-selen) tycker jag inte om, den kan lätt börja skava i armhålorna och om den är lite för liten så kan selen hamna över halsen istället för bogen Rynkar på näsan

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Vovvie94
0

Vi har svart, rundat läder-stryphalsband till vår briard Trey och ett 3 meter långt nylonkoppel som e blått^^

Annie, tibetansk terrier, har ett svart nylon-fasthalband med vita tassavtryck på och ett 5 meter långt flexikoppel eftersom hon är en lite vilding ;)

men mitt drömhalsband är från eckers och kostar 700 kr… kommer definitivt skaffa ett till min border!! ^^

PyzenMy
0

jag har till min Iza (blandras mellan Chihuahua,pappilon, jack russel), läder-fasthalsband med fejk diamanter (eller vad man ska kalla det) på :) och sen ett 5meters flexikoppel . och ett vanligt kort koppel men det använde jag aldrig.

jag använder nog mest koppel för säkerhetens skull , för hon lyssnar inte alltid.. hon har nämligen fått för sig att inne katter är helt okejj men ute katter .. nej dom är riktigt farliga. men vi tränar på detta :D

[Forest]
0

Minkhalsband till båda hundarna det är fasta halsband med ringar i vardera ände som man knäpper fast haken från kopplet. Kör med smalare läderkoppel till båda då jag tycker de är skönast att hålla i. Har även selar till mina man de andvänder jag inte ofta. På kurs kör jag rundsyttläder halsband med kedja har kortat kedjan lite då de annars fastna med frambenen i kedjan (för långt)

joheck
0

Pin har ett halvstryp och en sele, båda Hurtta. Med matchande Hurtta koppelOskyldig.

Sansa har ett vanligt katthalsband i kamoflage. Svart koppel.

Michaela-N
0

Sele - Hurtta lifeguard orange, Y-sele
Koppel - Rött tygkoppel, och ett svart koppel jag inte har en aning om vad det är för material! Har även ett flexikoppel, används när vi cyklar/joggar ihop med y-selen.Halsband - Vanligt fast reflexhalsband med snabblås. Halvstryp från Minxdesign.

joheck
0

#43 Åhh har du fått ditt halsband nu! Du kan väl vissa en bild!?! Jag är jätte nyfikenOskyldig.

Glömde att även Pin har ett halvstryp från Minxdesign. Används inte för tillfället om vi skulle vilja bada.

Michaela-N
0

#44 Japp! Det kom sen till sist. Dock lite för litet, så jag är tvungen att skicka tillbaka det för att hon ska sy om. Obestämd Hon hade tydligen missat mitt mejl där jag skrev att jag ville ha en storlek större.

joheck
0

#45 Snyggt! Blått precis som Pins, dom är nog bröder innerst inneFlört. Synd att det va för litet däremot. Kommer hon fixa det gratis? Pins är lite tight att få på och ta av, men när det väl är på så passar det perfekt!

EmelieKelly
0

Jag använder hurrta y-sele eller halvstryp för jag tycker det är bekvämt att sätta på och sitter bra. Koppel använder jag inte alltid men läder koppel när det väl används :)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

[Highonbluetomorrows]
0

Ni som använder helstryp: varför?

Michaela-N
0

#46 Dom kanske är släkt då Flört Ja, gratis måste hon ju göra det. Var ju hennes fel.

[Empisen]
0

Det varierar på mina hundar..
På Silas har jag oftast ett vanligt halsband, antingen ett i läder eller ett i tyg. Ibland även helstryp i kedja.
Koppel till honom är antingen flexi eller ett läderkoppel.
Har endast koppel för andras skull egentligen, annars hade han fått gå lös.

Hugo använder jag vanligt eller halvstryp på, ibland även hurtta sele eller easywalk sele där kopplet fästs fram, och så ett läderkoppel.

jollycox
0

Min hund har ett fast svart läderhalsband eller ett rött halvstryp. Ibland(sällan) en röd y-sele. Svart läderkoppel. När det regnar och på vintern har hon ett rött runt nylonkoppel med reflex. Rött är hennes färg :P
Dom tre andra har halvstryp och läderkoppel. Runda nylonkoppel med reflex på vintern. Den yngsta har en orange hurtta y-sele ibland.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[Ronon-m]
0

Jag har nästan bara helstryp till båda mina. Älskar dom. Ozzi har stryp ibland, och även ett vanligt hurrta ibland. Men Indra har bara stryp. Två olika kedjor och två olika i nylon. Fast har även ett halsband som är både fast och stryp i samma som jag använder ibland :)

Som koppel har dom båda läderkoppel. Ozzi har ett ganska tunt och inte jätte långt. Kanske är 1,50 eller nått. Indra har ett ganska brett koppel som är 1,80 långt om jag minns rätt. Det är ett sånt koppel med knäppen i båda ändarna och tre olika "järnögglor" att fästa knäppena i (om ni förstår hur jag menar?) Glad

[Empisen]
1

#48 I mitt fall: varför inte? Då Silas inte drar i kopplet så dras kedjan aldrig åt.
Han är snygg i kedja och den är lätt att ta av & på då jag släpper honom Glad

[Madlene]
0

#48 Frågar som 53. varför inte? Här är hunden alltid lös så varför inte?

[Zipzee]
0

Varierar mycket för oss.

Vanligt läderhalsband med 2 m långt läderkoppel vid vanliga promenader.

Hurtta y-sele med expanderkoppel vid joggingturer.

Retrieverkoppel som är lätt att ta av och på när vi är på skogspromenader när han går lös. Jag vet att han är trygg med vad vi än möter men sätter ändå på honom koppel när jag inte vet hur den mötande hunden är.

raggorgeous
0

Har halsband och koppel från Hurricane, de är helt klart bäst! Världens starkaste halsband i 4 lager nylon och genomgjuten ring. Jättefina! Har ett icke-stryp (finns även stryp, och i läder) som är 5 cm brett, kopplet är i mjuk nylon (bränns ej) ca 4 cm brett och GBG hake som är förstärkt.

http://www.hurricanekennels.com/halsband.html
http://www.hurricanekennels.com/koppel.html

Då min rottishane var yngre och lite i trotsåldern var han inte "helt förtjust" i andra hanar så jag ville ha ett halsband och koppel som höll för vad som helst (min hund väger 53 kg och är STARK om han rycker till då jag inte är beredd)
Nu är han en äldre farbror som inte bryr sig lika mkt men vi har ändå kvar halsband/koppel då de är så fina och känns trygga ändå.

Tyvärr varit med om både halsband och koppel som på olika sätt gått sönder då han ryckte till ordentligt, och det vill jag aldrig vara med om mer. Och med produkterna från Hurricane finns det ingen risk att de går sönder! Bra pris är det på dem med. Supertrevlig service.

Rekk varmt till er som vill ha hållbara saker som inte KAN gå sönder. Håller i evigheter.

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

raggorgeous
0

Har ett helstryp också, en sk "dressyrlänk" från Dog Sercurity (de andra är  bara sk*t) - men använder det inte lika ofta nu som då han var en väldigt kaxig tonåring.

Just för att kunna kontrollera honom tidigare då han var yngre om han gjorde utfall mot andra hundar.

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Jamie+Engla
0

Halvstryp i tyg, läderkoppel hemma och tyg på tävlingar.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

[Empisen]
0

#56 Riktigt snygga halsband!

raggorgeous
0

#59 de är TOPPEN!!! :D Rekk varmt!!

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

blondiie
0

använder ett retriverkoppel på min hund om jag vet att vi ska gå på marknad tex eller på våran lilla kiosk får han sitta fast utanför annars kommer han bara in och ska tigga korv ^^

[schäfernronja]
0

Kan uppdatera här lite från senast! Sele - hurtta y-sele Halsband - varierar stort! Hurtta halvstryp utan stryp funktion, läder halvstryp, limex helstryp, JOKKE halvstryp m.m Koppel - när jag är lat har jag flexikopplet, annars vanligast mitt läderkoppel. När det gäller halsband pch selen så varierar jag väldigt mycket varje dag.