Hundar iFokus

Hundar

Etikettdebatt
Läst 1750 ggr
[Besan]
0

BC/Aussie - en populär blandning?

Hej!

Just nu har jag tyvärr tråkigt så blir ytterligare ett inlägg ang. något som jag tänkt på i några dagar.

Nu vet jag inte om man får diskutera detta men då är det lugnt att inlägget tas bort :) Jag reagerade dock på en annons jag såg där BC/Aussie blandning valpar kostade hela 12000 kr. Är detta en populär blandning var min första tanke? Har faktiskt aldrig sett en sådan annons innan så därför blev jag lite chockad samt att valparna är 1000 kr dyrare än min reggade rottis. :S

Har inte tänkt att det ska bli en ytterligare diskussion om renras/blandras utan jag är lite nyfiken på just denna blandning (jag har verkligen INTE tänkt köpa utan bara nyfiken :P).  Föräldrarna beskrivs även med bra meriter har jag för mig. Men är det en godtagbar anledning till att dessa valpar ska vara så dyra?

Mischa
1

Iom Aussie-inblandningen så kan det ju blivit attraktiva färger ex. merle i någon form?

Så länge det finns efterfrågan så finns tillgång, även till det priset.

≧◔◡◔≦

[Besan]
0

#1 Ok, tänkte också det att den måste ju vara populär då ju. Bara det att jag har inte riktigt sett sådana valpar till salu förr, men då är det kanske något nytt då :)

Mischa
2

mja, så ovanlig blandning är den ju inte, men kanske populärare hos dom människor som inte kan eller vill få tag rasrena av respektive ras.

Det finns ju en knepig uppfattning hos vissa som suktar efter utpräglade raser som ex. border collie att är det en blandras så saknar den driften att valla eller är inte fullt lika krävande, vilket inte nödvändigtvis stämmer såklart.

≧◔◡◔≦

[Besan]
0

Okej, men då vet jag.. :)

Nej det är ju klart!