Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1990 ggr
dundeer
0

Träna säkert med munkorg?

Ja, jag har (kanske) tagit mig an en Pitbull tik som jag ska träna och försöka få till så hon funkar i vardagen, hon är idag som ägarna beskriver "Problmhund nr 1", hon är aggressiv mot andra hundar men jätte go mot människor, har ingen respekt för föraren i andra ändan kopplet, strimmlar sönder lägenheten om hon blir själv m.m.

Min fråga till er är om ni tycker att de är rätt av mig att använda munkorg på henne (ska självklart prata med ägarna om detta oxå!) under träning med andra hundar och kanske om de behövs i början av ensamträningen för att vara säker på att de inte blir några allvarligare olyckor!

EmelieKelly
0

Jag tycker att det är självklart att du ska göra det! Varför tänkte du inte? :)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

joheck
2

Jag har fått tipset att det är superbra att använda munkorg om det får en att känna sig säkrare och lugnare i det man gör. Och jag kan bara hålla med om att det är ett superbra hjälpmedel som får mig att känna mig mycket tryggare och på så sätt gör mig mer bestämd och mindre osäker. Så absolut tycker jag att det kan vara en bra idé!

dundeer
0

Ja, när jag har pratat med vissa kompisar så tycker dom bara att de är grymt och taskigt…

Men då vet ja va ni tycker! :D

joheck
0

#3 Varför skulle det var grymt och taskigt?Förvånad Det förstår jag verkligen inte. Inget som hunden tar skada av. Bry dig inte om vad dom säger, har munkorg till min pappis när jag ska borsta honom. Inget fel i att använda munkorg.

htt
1

Tror det är grymmare att inte ha munkorg, för hunden lär ju inte må bra av att orsaka skador :(

dundeer
0

Nä jag tycker inte heller att de är grymt eller taskigt om man använder de i rätt lägen och med ett syfte (med de menar jag att de är ok att ha så länge man försöker träna bort ett problem, som denna med aggrission mot andra hundar) :)

Changrila
0

Självfallet SKA du ha munkorg om hunden riskerar att skada människor eller andra djur utan. Däremot skulle jag inte ha det inomhus utan istället lägga ner tid och arbete på att verkligen ensamhetsträna ordentligt.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

dundeer
1

#7 Ja självklart så ska jag börja från ruta "enhalv" med ensamträningen och gå steg för steg! :)