Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundsport-och-aktiviteter
Läst 1082 ggr
thildatessie
0

Har tittat på min första utställning!

Har varit på utställlningen i Tvååker idag. Min första. Det var jättekul även om jag såg några som var lite för mycket. En hund ska få vara hund enligt mig. Jag och min kompis var iaf där i några timmar och hade jättekul! Hundsuget blev såklart värre och jag fick tre raser att fundera över.

-Dvärgschnauzer, hade två när jag var liten och blev tårögd av saknad när jag träffade 2 idag..

-Schipperke, underbart söta vovvar som såg glada och pigga ut.

-Basenji, hälsade på två och blev ännu mer sugen.

Problemet är att det är små hundar och jag är nog mest sugen på en stor ;) Men det finns tid att fundera och läsa tills det är dags. Såg även korthåriga Berner Sennen som var väldigt vackra :)

Hade som sagt en väldigt bra dag. Hoppas att det gick bra för er andra som var där!

Belimas
0

Ja utställning är ett ypperligt tillfälle om man vill kika på ev. kommande ras eller bara vill träffa flera exemplar av en viss ras för att lättare kunna bilda sig en uppfattning om den :)

Däremot var det ingen korthårig berner sennen du såg då rasen bara finns i ett hårlag MEN det finns andra sennen raser som har samma färg som BS men som är just korthåriga. Grosser schweizer sennenhund, entlebucher sennenhund och appenzeller sennenhund om det är så att du vill kolla in dom lite mer =)

thildatessie
0

#1 okej, googlade "korthårig berner sennen" nyss och fick upp de bilderna.. men ok, jag kan inget om dem så man lär sig nytt! :) tänkte att det var det då dem var där berner sennena visades . Har kollat bilderna och det måste vart  Grosser schweizer sennenhund?