Target Stick
Hejhej!
Jag funderar på om jag ska köpa en target stick. Detta eftersom att jag har hundar i storlek "dvärg" och det är så jobbigt att behöva böja sig ner till deras nivå. Tänkte använda den främst när jag ska träna fot, men även andra trick där det förenklar. Vad tror ni, är det värt pengarna? Är det ett bra redskap att använda vid träning?
http://animail.se/pekpinne-target-stick-clix.html
Tacksam för svar!
Mvh Johanna
Jag skulle säga att enda gången det är värt att KÖPA en targetstick är om den sitter ihop med en klicker. För det är drygt att hålla klicker i en hand, target i en hand och godis i en tredje hand ;).
Jag tränar mina katter med en "targetstick" som är pinnen från en vippa som de rivit sönder. Precis samma sak (tror jag?) och kostade noll kronor. Men jag vet inte, är det något speciellt med en riktig targetstick?
PS! Köp inte från animail, dyraste nätshoppen typ.
#1 Ok, ja man kan ju göra en egen. Och visst blir det klurigt med pinne, klicker och godis; men jag använder inte alltid klicker så då är det ju lättare. Anledningen till att jag tittade inne på animail.se är att jag beställer foder direkt till dörren därifrån och tänkte att jag kunde passa på att beställa det också för att slippa extra frakt kostnad.

Jag har en targetstick som det även är klicker på, tycker den är jätte bra och värd varenda krona trots att den är lite dyr.
Finns även att köpa på djurmagazinet.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!