Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1510 ggr
MikkansBuse
0

Precept Plus!

Jag måste bara säga VILKET BRA FODER!

Det kanske finns en å ett annat inlägg om detta, men jag tycker det är så himla bra:

Bra mörk färg (visseligen är fodret mörkt!),
Fasta korvar, ej kladdig (lös) eller rinnig,
Luktar inte illa så att man håller på att kräkas,
Lite bajs att plocka upp,
Bra med näringsämnen, så det behövs inte mycket i skålen!
Bra mycket kött! och
Bra pris.

Innan min mamma använde sig utav detta hade hon Proplan till båda vovvarna (shelties). Visseligen är detta foder ganska bra oxå men det är så dyrt. När den ena hunden blev väldigt dålig i magen pga stress (har med väldigt många orsaker, framförallt med hans skörtelfel) gick jag, efter veterinärbesöket, till hundshoppen och blev rekomenderad Precept plus sensicare. Fem månader har gått nu och han är pigg som en buse. Så jag bad min mor att fortsätta med fodret, vilket hon gör eftersom Proplanet hon köpte innan hade hon knappt råd med.

Min mormor har oxå två sheltie. Ni vet äldre människor som ger oftast från bordet och köper billigt foder från vanlig mataffär (nu säger jag inte att alla gör så). Men jag tog en diskussion med dom båda (morfar oxå) om näringsämnen och kolhydrater som finns i billiga foder som inte alls är bra, och det sluta med att dom köpte Precept. Båda hundarna kräktes innan, vet ej om det var innan eller efter maten. Men idag har dom slutat helt och har jättefint hull.

Kompisen till min mamma har en Dansk-svensk gårdshund, hon sa till mig här om dagen att hon hade börjat att ge Precept och Bell, som hunden heter, hade gått ner i vikt. Den hunden var lite mullig och är i åldern 7.

Så jag rekomenderar fodret starkt. Bra mat till bra pris! (:

[Forest]
0

Är det inte torrfoder? för jag har inte vart med om torrfoder som kladdar innan

MikkansBuse
0

Jo, det är torrfoder och det finns vissa som gör det. Fel foder i fel hund kan man väl säga

MikkansBuse
0

Kladdar då menar jag att bajset är kladdigt ;)