Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 43536 ggr
Alexandra-S
62

Slemmig avföring

Var för en stund sedan ute med Gizmo och när jag skulle ta upp efter honom fick jag en chock! Bajset var liksom 'inkapslat' i slem. Detta har aldrig hänt förut.
Dum som jag är gick jag hem och googlade och fick upp den ena sjukdomen efter den andra..
Jag har inte märkt några skillnader i hans allmäntillstånd, endast att han varit lite extra trött men det är ju inte alls konstigt med tanke på värmen.

Någon som varit med om detta eller vet vad det kan bero på?

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Vattnadal
0

Vad äter han?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Alexandra-S
1

#1 Eukanuba. Han har ätit detta sedan han var valp.

Satum
0

Så har det sett ut ibland hos en av våra killar också. Inte tänkt på det, har för mig det inte är något konstigt alls?

LinaK
1

Han kan inte fått i sig nått?

När min vovve åt skit från en åker så var det gödslat där och han kräktes typ lite geleaktig gegga och ävens hans bajs var lite geleaktigt/slemmigt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Alexandra-S
1

#4 Han fick en halv pannkaka av min mamma i förrgår. Det är det enda jag kan komma på som är utöver det vanliga.

[Tecknaren]
1

Kan det inte vara analsäckarna ? Ibland tömmer hundar det själv. Min ena tik brukar göra det, och det är slemmigt. Det är nog inget du kan vara orolig för. Men om du känner dig orolig eller om han blir dåligare, så kan du alltid ringa din veterinär/djurklinik.

Satum
1

Analsäckarna klurade jag också på.

Vilket som så tror jag inte det är nåt farligt. Det är väl som med vårat eget bajs, varierar ju lite i konsistens och utseende från dag till dag iblandTungan ute

Vattnadal
1

Har de ätit något hårt/vasst, tex ben ed, så kan kroppen kapsla in avföringen fölr att skydda tarmarna.

Har de mask kan det bli slemmigt, som gelé i avföringen. Har han inte ätit något som behövda klapslas in, köp ett "kolla masken" och se om det är dags för avmaskning.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Zipzee]
3

Min hund har ofta ett slemmigt skal på sin avföring. Han äter färskfoder och blir av det väldigt hård i magen. Kroppen är då så smart att den själv löser problemet på det sättet :)

rebz
1

Så har Bino också haft ett par gånger. Är nog inget att oroa sig för, ibland gör kroppen lite som den vill :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Empisen]
0

Känner igen detta jag med, mina hundar har haft det någon gång.
Men det var borta dagen efter Glad

MaaariaS
1

Kolla om hunden har mask som #8 saGlad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.