foder?
man vet ju att blötmaten är bättre inom kattmaten men hur är det med hundsidan?
inte färskfoder nu utan blötmat.
jag vet att dessa foderfrågor finns en drös av men jag frågar iaf.,
jag vet oxå att hundmat är hundmat och kattmat är kattmat. Men eftersom kattmaten är bättre rent generellt än hundmaten så varför kan inte en hund leva på kattmaten?
framförallt när det gäller blötmat, kan en hund äta kattmat?
anledningen till min fråga är för att min hund är så jäkla kräsen och äter inte torrfoder om man inte blandar i blötmat och då är dessa portionspåsarna i kattmaten väldigt smidiga.
Bissa blev vand redan från valp hos uppfödaren att få blandat och hur jag än försöker så äter hon vansinnigt dåligt om jag inte blandar.
ge det tid sägs det men jkag kan inte ge hur lång tid som helst iom att hon inte äter mer än ett par biter,, jag VET att hon är hungrig för när jag efter ett mar dagar blandar ner äter hon jättebra.
//Linda

Precis som med torrfodret så varierar även blötfodret i kvalitet, men tar man tex doggy torrfoder och jämför med doggy blötfoder så är absolut blötfodret bättre då det innehåller mer kött och mindre onödiga tillsatser.
En frisk hund kan absolut leva på katternas blötfoder, största skillnaden mellan katt- & hundmat brukar vara att kattmaten innehåller mer kött och taurin eftersom katterna har större behov av taurin än hundar (därför ska en katt inte leva på hundmat).
Tog fram en jämförelse på animail.se, mellan Bozita kattmat & Bozita hundmat, men där tycker jag att värdena i hundmaten är bättre (se bifogad bild)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Bäst för hundar är foder som inte är processat eller tillagat på något sätt, helst utan spannmål o minimalt med kolhydrater, t ex BARF eller färskfoder som Vom og Hundemat.
mvh
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag har dålig koll på blötmaten, men misstänker att det varierar mycket i kvalitet osv.
Det jag är mest nyfiken på är varför du vill blanda med tex blötmat men inte med färskfoder. Har du provat att blanda med färskfoder?
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Enda blötmaten som är värt att använda som topping, är nog Bozita och ev Doggy tetror.
Använder dessa ibland när vi åker iväg till en ö utan kylmöjligheter.