Är det värt att kastrera?
Jag har en hanhund som snart blir 11 månader, det jag funderar på är om det kan vara värt att kastrera honom då jag ändå inte ska ta några valpar efter honom. Han är en alaskan husky dvs blandras.
Jag har märkt att han går och markerar nästa överallt ute och om det finns några löptikar i närheten så går det inte att få kontakt med honom överhuvudtaget. Han blir även väldigt stressad av lukten av löptik.
Så är det värt att kastrera honom och är det någon som vet ungefär hur mycket det kostar på djurkliniken i Öjebyn? Har tänkt ringa dit och fråga iallafall.
Tacksam för svar! :)
Jag kastrerade min hane därför att han vart helt blockerad bland löptikar. Det gick inte att få kontakt med honom vilket ledde till att jag vart väldigt frustrerad och det var en ond cirkel av allt. Hälften av hundarna i klassen är tikar ungefär så det är nästan alltid någon som löper..
Han reagerar inte alls på löptikar längre, och han nosar och kissar inte så ofta på promenader utan kan gå mer avslappnat. Det har nu gått två månader, och jag är riktigt nöjd med resultatet!
Självklart är det ju individuellt om det blir åt det bättre/sämre hållet efter en kastrering, och ibland blir det ju ingen skillnad alls.
Jag tycker att du ska tänka igenom riskerna med en kastrering ordentligt och sen rådgöra med vet.
Finns det inget pris på hemsidan?
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Här finns lite läsning:
http://hundar.ifokus.se/discussions/4ff3fd7bd3b4fd60d8004c94-kastrera-hane-nar?participating-1
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.