Sjukt bra idé!
Otroligt bra initiativ av internetbutiken:
Verkligen! Ska skicka in mitt stryp som jag endå inte använder.
Visst gäller det alla stryphalsband? har ett dressyrhalsband, dvs nylonstryp.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Verkligen jättebra, tror jag ska ta och skicka in mitt stryp dit eftersom jag ändå inte använder det :)
Det antar jag, det står ju bara stryp. Egentligen är det väl till för att få folk som använder stryp att sluta använda det och använda sele istället, men det är klart att vem som helst som har ett stryphalsband hemma, även om det inte används, kan skicka in det.
Synd att jag inte har några stryphalsband, en gratis sele är ju inte helt fel 
Jag tycker det är toppen att dom gör såhär, hoppas folk tar tillfälle i akt och byter ut sina stryp mot en sele!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Är väl bara att köpa ett billigt stryphalsband och skicka in om man vill ha en sele
om man inte har nåt stryp.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Är de emot stryp halsband eller?
#5 Hihi, smart 
Härligt ide detta hoppas fler o fler nappar 
Själv har jag iaf 2 st stryphalsband dom har jag haft till skärp o hade även hänglås
lite egen var jag när man vart ung singelmamma 

#5 Tror inte det är dyra selar, så man tjänar nog inte mycket på det.
Sen är väl inte tanken att vi som redan tänker rätt ska sko oss på detta, utan att de som använder stryp, ska byta och ha en ergonomisk sele istället för ett stryp som både kan skada och göra hunden illa.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Tror det är Limex selar om jag inte såg fel. Har en sån till Bino och tycker den funkar bra.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#8 Nej det tror inte jag heller.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Tyvärr inte min typ av selar, annars hade jag gärna hängt på - har gamla stryp jag inte använt på hundra år
Jag brukar inte heller använda h-sele så ofta (så heter de va?). Vi har en som vi sätter på ibland om vi bara ska till bilen eller så. Men det är ju bättre än stryphalsband, om folk byter från stryp till den där selen, och bättre än alla halsband egentligen.
Funderar på att skicka in våra stryp mot ett sele. Vill ju ha ett sånt skogsfärgat sele. Men kruxen för mig är mättningen. :/
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Om du inte har ett måttband så ta ett snöre runt hunden, sen kan du mäta snöret med en linjal. Du behöver ju bara ungefärliga mått eftersom selarna är ställbara.
Tack ska be mormor om hjälp! :D
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*