Kaos
Jag köpte en hund i december, hon var 3år och blandning mellan terv och shäfer. Hon funkade bra med oss i början men sen började hon och vår andra tikar bråka, vi trodde att det hade med rang och göra. Sen började hon löpa och då funkade alla hundarna jätte bra ihopa, sen en månad senare när hon slutade löpa så började dom bråka igen… Så vi hade inte dom i samma rum, min nya hund hatade dom andra 2 tikarna, dom var däremot jätte rädda för henne. Så dom fick inte träffas. Men min nya tik kom på hur man öppnade dörrar och glömde någon låsa så stack hon till dom andra och hoppade på den älsta tiken. Så vi kom fram till att det funkade inte och att vi blev tvungna att hitta ett nytt hem till henne. Så jag satte ut annons och det kom en tjej och hämtade henne, det verkade gå jätte bra och två veckor senare skrev vi papperna på henne (hon hade lixom henne på prov först). Sen tingade jag en valp eftersom jag vill ha en hund jag kan tävla med och så i framtiden. Sen nu precis ringer den här tjejen som köpte min hund och säger att hon inte kan ha kvar henne. (Hennes pappa dog i canser förra veckan, så hon är helt förstörd) Så imorgon ska jag hämta hem hunden igen, problemet är att på torsdag ska jag hämta min valp…. Allt blev precis kaos och jag vet inte vad jag ska göra… Några tips? Mamma vill att vi avlivar hunden, men hon är frisk och hon är väldens finaste hund. Annars får jag väl ringa och säga att jag inte vill ha valpen mer? men det vill jag ju inte göra… Jag vet ingen som vill ha henne… Vafan ska jag göra??
Vart i landet bor du nånstans?
Kika på "Omplacering" här på iFokus, de har trådar och länkar till bla jourhem.
Jag hade definitivt valt att inte ta valpen just nu framför att avliva en frisk hund. Är uppfödaren schysst kanske dom kan hålla valpen åt dig lite längre?
För även om dom kan hålla valpen lite längre så har jag ju fortfarande ingenstans att göra av den här fina hunden. Men ska kolla in på omplaceringar i fokus
Hon ser jättefin ut :)
Jag hade börjat med att kolla om det går att hämta valpen senare, för att få mer fokus på att hitta ett bra hem till hunden du redan har.
Förstår att det är jättejobbigt och ohållbart när hundarna hemma inte går ihop, kolla på "Omplaceringar" så kanske dom kan hjälpa dig att hitta ett bra jourhem där hon kan bo under tiden ni hittar en ny lämplig ägare?
Hoppas verkligen att det löser sig så snart som möjligt.
Oj, såg nu att du skrivit igen. Långsam dator…
Ja jag får göra det. Typiskt när sånt här händer…
Kan inget annat än att hålla med madelaine, hoppas du hittar ett bra hem till denna vackra dam…! jag hade gärna viljat om jag hade kunnat!! :((
Jättefint av dig att ta tillbaka hunden, men du har ingen skyldighet att behöva ta tillbaka den, en såld vara är såld.
Antingen avbokar du valpen och försöker omplacera hunden själv, eller så kanske du kan kontakta någon omplaceringsorganisation som kan omplacera henne åt dig.
≧◔◡◔≦
Lägg in en annons på dessa sidor:
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Du har inget krav att ta tillbaka henne om nu tjejen har köpt hunden är det väl oxå skönt att inte sörja två kan jag tycka iaf. Men jag tycker såna som du gör ändå lite rätt tjejen kan ju i sin tur bara slussa iväg henne annars till ett dåligt hem allt för bli av med henne. Jag hoppas verkligen du hittar ett bra hem åt henne o skriv gärna att hon inte funkar så bra med alla tikar. Otroligt fin var hon två krävande raser så försök hitta ett hem där dom är aktiva, nybörjare kan oxå vara toppen hem oxå. Håller tummarna för att hon ska få ett bra hem :)
#7 ja vi får hoppas att någon vill ha henne :)
#8 men jag sa till henne att om hon nån gång behövde omplacera henne så tog jag tillbaka henne, eftersom jag vill inte att hon flyttar från hem till hem hela tiden… Men jag tänkte ju att om det händer någongång så blir det kanske om något år och inte precis efter hon köpte hunden. Men den här hunden betyder allt för mig så jag vill ju ha kvar henne. tyvärr funkar hon inte med andra hundar… Kan man inte kontakta en hundpsykolog och komma till botten med hennes problem? Fast jag tror inte det går att fixa, men kanske värt ett försök?
#10 det var så jag tänkte, man måste vara noga med var hunden kommer så jag hade inte mått bra om hennes nya ägare hade omplacerat henne för då hade jag inte vetat om personen som köper henne är någon seriös som kan erbjuda det hon behöver. Jag är jätte noga med var hon hamnar så att jag vet att hon mår bra.
#9 tack, ska skriva där!
12 ut med bra anonns där du har bra krav, hon är ju så fin att nytt hem kommer säkert finnas men gå efter din magkänsla så tror jag du säkert vet vem som passar henne :)
#11 Känner du att du vill lägga ner den tid/ekonomi på att försöka göra henne bättre så visst, det är omöjligt att säga via ett forum.
≧◔◡◔≦
Jag har PMat dig TS.
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Eller kontakta ett djurhem med omplacering/jourhem? Jag hittade ett när jag snabb googlade,kanske de kan hjälpa er eller hänvisa till någon?