Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2877 ggr
htt
0

Hur länge räcker en säck?

Kan ju vara bra att veta på ett ungefär; hur länge räcker en 15 kilos säck hos er? Och hur mycket ger ni/dag?

Stephanie
0

Det handlar väääääldigt mycket om vad för hund det är…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

thilda-
0

1månad på en 40kgs hund.

Karmatarerskanise
0

Stor skillnad på ras och på vilket märke av foder det är.

htt
0

Fast ändå tycker jag att det enda som egentligen räknas när man ska räkna ut hur mycket det går åt är väl hur mycket man utfodrar/dag och hur stor säcken är? För man anpassar väl ändå fodergivan efter sin egen hund? Såklart säcken tar slut längre om man ger 2 l foder per dag än om man ger 5 dl, så det handlar väl om hur mycket man ger istället för vilken ras det är på hunden? :)

sofiek90
0

Jag tror en säck räcker ca 6 veckor, med två hundar varav den ena äter rätt så dåligt ibland.

MVH

Sofie

Karmatarerskanise
0

Men det spelar roll vilket foder det gäller. en del foder ska man ge 10 dl per dag av andra bara 4.

rebz
0

Ja hon frågade ju hur länge den räcker hos oss personligen, inte hur länge en säck räcker hos alla andra :P. Alltså en individuell fråga som vi kan svara på utifrån vår ras, vilket foder vi har och hur mycket vår hund äter. Jag har en Jappe på typ 7,5kg. Han äter Taste Of The Wild och jag brukar köpa en stor säck, tror den är på 13,5kg. Han brukar äta 2-3dl om dagen. Så en sådan säck räcker en 4-5 månader faktiskt :P

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

sofiek90
0

Fast TS ville ju bara veta hur länge en 15kgs säck räcker och hur stor givan är per dag. TS frågade inte efter märke och sånt. (Även om det skiljer sig åt. En 15kg säck av Eukanuba till lilla hunden skulle räckt ca 6 månader, en 15kgs säck Eukanuba till schäfern räckte ca 1 månad..)

MVH

Sofie

Karmatarerskanise
1

Oj, jag måste ha läst helt fel :P
Man ska inte kolla TV, äta och skriva här samtidigt :P

sofiek90
0

#9 Hehe, låter som du har fullt upp :)

MVH

Sofie

htt
0

Har helt enkelt glömt att fråga hur länge en säck räcker hos den nuvarande ägaren, och jag är så himla dålig på att räkna ut det ;)
Men annars lär jag väl bara märka när säcken börjar ta slut… :)

rebz
0

#8 Sant. Men man kan även inflika vilket märke man har och vilken ras så underlättar det ju att bilda en mening för hur länge en säck skulle räcka till den ras TS tänkt sig.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

sofiek90
0

#12 Visst kan man göra det, men det är ju inget so hon frågade efter ^^ Jag har bytt från Eukanuba till Magnussons, så båda hundarna äter samma. :)

MVH

Sofie