Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 1197 ggr
Flöffo
0

Kan dom vara tillsammans.

Hejsan!Jag och min kompis kommer få hundar.Jag har tingat en valp från en kennel , en hane.Medans min kompis ska köpa en omplacerings hund som är 3 år och är en hona.Jag och min bästis har alltid drömt om att vi ska ha hundar och leka ihop och så.Men jag undrar om det är möjligt eftersom dom inte är av samma kön?Kan dom vara ihop om man vakar över dom?

//Flöffo

Maja2
0

Tikar är ju inte alltid på löpen :)

joheck
0

Sålänge tiken inte löper så är det inga problem.

Flöffo
0

När löper dom då?

//Flöffo

[Forest]
0

Detta är en valp du ska skaffa allså kommer den inte vara ett dugg intreserad just nu iaf av löp. När tikar löpar är annars olika 2 gånger per år är väl det vanligaste 6-9 månader mellan varje löp en del löper oftare en del längre uppehåll. De löper oxå olika men jag räknar 1 mån för att vara bomsäker. Men mina tikar kommer i höglöp ungefär 12e dagen i sitt löp då det är då tikar allså kan bli dräcktiga, mina får inte vara lösa under sin löptid alls. 1 mån räcknar jag koppelpromenader o koppelträning :) Lösa är dom då där det finns staket och på våran gård :)

Grattis säger jag att ni skaffa hund. Vad är det för ras ni har skaffat :)

Flöffo
0

Okej Glad Tack!Vi ska skaffa en papillon.Hon ska skaffa en perro sin pelo del peru , typ Glad

//Flöffo

Michaela-N
0

När tiken inte löper (eller om din hane senare kastreras) så går det finfint att låta de leka tillsammans utan ständig övervakning. Jag och min bästa vän hade samma "dröm" som du och din kompis, vi skaffade en varsin valp samtidigt, som träffat varandra sedan de var 9 respektive 12 veckor, och de leker fortfarande trots storleksskillnaden på ca 25 kilo =)

Flöffo
0

Okej, tack för alla svar!

//Flöffo

[Forest]
0

6 varför måste hanen vara kastrat för leka/vara med tik  eller menar du bara vid löptiden? Tikar i höglöp är inte alltid så busugna utan de vill gärna få till det oxå, detta gör att även kastrater fattar påängen. Visst det blir inga valpar men jag tillåter inte mina tikar paras om det inte är välplanerat med rätt hane (OBS gäller inte Donna då hon aldrig ska paras) Flört

Så ts era hundar kan alltid vara med så länge ni har dom kopplade vid löptiden säger jag Flört

Flöffo
0

Gud så bra!

//Flöffo

[Forest]
0

9 glömde säga oxå de ska givetvis funka o trivas i varandras sällskap oxå :) det är mycket viktigt Flört

Flöffo
0

Självklart!

//Flöffo