Någon ras du inte skulle kunna ha..
Hittade ingen tråd om detta, så jag gör ett försök.
Finns det någon ras du inte skulle kunna tänka dig att ha? Isåfall, varför skulle du inte vilja ha den?
Jag skulle inte kunna tänka mig själv att ha en liten ras, då jag vill ha hundar av den större modellen. Just varför kan jag inte svara på nu, men större hundar känns mer rätt för mig.
Finns måååånga. ;) Terriers, alla hundar med stark jaktinstinkt, för stora/för små (tycker om "medelstorlek" ca 40-60)… Jaa, det är väl vad jag kan komma på just nu. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Just ja - ingen som kräver pälsvård/trimning heller. ;) Sånt orkar jag inte hålla på med. Ska vara lättskött päls och helst inte för lång heller. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Tax…
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AFGHANHUND skulle jag inte vilja ha. det är den enda..

Chow-chow kan jag inte tänka mig.
Jakthund, eftersom jag inte jagar.
Slädhund eftersom jag inte kör slädspann.

Shar-pei skulle jag inte vilja ha pga för mycket skinn! ;)

Skulle inte klara av att ha en liten hund vill ha en mer allround hund som jag kan använda till allt möjligt ex. Lydnad, spår, sök, rapport, drag osv. Skulle inte heller kunna tänka mig att ha en afgan om än jag tycker dom är vackra men har blivit avskräckt sedan syrran hade en.
Hmm.. jag kan komma på 2 raser jag absolut inte skulle vilja ha helt utan direkt anledning och det är Schäfer & Border Terrier. Förlåt men det bara kryper i kroppen på mig när jag ser en Border Terrier. Vad gäller schäfer har jag hittills aldrig träffat nån genomtrevlig och stabil individ.
Men sen finns det många fler raser jag inte skulle kunna tänka mig, terriers, endel jakthundar, större brukshundar och vissa småhundar. Har ju en liten hund själv men har iaf inga planer på att köpa fler, kanske när man blir äldre. Pälsvård är inte heller min grej.
Men jag väljer efter individer så i slutändan sitter jag kanske där med en schäfer, en Tax och en Pudel ^^ Haha. Det viktigaste för mig är att hunden är kontaktsökande, någorlunda mjuk och har ett stabilt psyke.
ingen sorts jakthund! Ja ni vet väl vilka raser det innebär antar jag :)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ingen nakenhund… Ber om ursäkt, men jag tycker de e ruggigt fula…. även om de e lite fulsöta i vissa lägen =0)
Skulle aldrig vilja ha en hund av felkomponerad kroppstyp, och de finns det tyvärr många av.. Vill att min hund ska vara smidig, stark och frisk :) Eftersom jag inte är jaktintresserad så vill jag inte heller ha en hund med alltför stark jaktinstinkt..
Synd att ni ogillar pudlar, det finns många anledningar till att man vill ha Pudel, massor av positiva egenskaper och få negativa ;)
Vill inte ha någon jakthund, även om jag tycker många är vackra, men det är inget jag vill ägna mig åt. Annars är de svårt, har aldrig direkt funderat över några särskilda raser jag INTE vill ha, utan tvärtom :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

alla stora raser speciellt rottweiler, schäfer, doberman, pitbull…då skulle jag hellre va utan, detta trots att jag har haft en snäll vuxen rottweiler i knät en gång
…jag kan inte riktigt förstå varför man vill ha stora hundar dom är inte lika söta som små och man kan inte bära dom om det behövs
#9 en Tax eller taxblandning går att ha till allt det där utom drag
de jag vill ha är Tax, Pudel, yorkshire terrier eller liknande, bichon frisé…

Golden retreiver och labradorer skulle jag aldrig skaffa. De är på tok för mesiga och för domesticerade. Gillar lite vildare hundraser.
*spetsgalning*

Finns många jag absolut inte skulle vilja ha bla, bedlingtonterrier, de raser som har ihoptryckt ansikte och de raser som man vet har så smalt bäcken så dom oftast inte kan föda på naturlig väg.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#15 varför skulle man behöva bära hunden?? Den har ju 4 egna ben att gå med.
_**/Mvh Anne

självklart ska hunden gå på sina egna ben men det kan finnas tillfällen när man kan behöva bära den, när man ska bada den, kamma den och när man ska uppfostra den…min hund var en riktig buse som ung och om hon hade varit stor så hade det varit extremt jobbigt och tungt…
Jag tror inte jag ogillar någon ras faktist.. Men gillar väl mindra små hundar antar jag. Hade iof kunnat tänka mig en liten kines. Men Tax och bichon frisé skulle jag aldrig kunna ha. Not my cup of the så att säga:)
#15 som sagt, varför skulle man behöva bära en hund? den SKA gå och är gjord för att röra sig själv. Jag skulle varken bära en rottweiler eller en Tax om jag hade??
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag bär sällan min bichon, lyfter väl upp honom ibland, som när han ska borstas och sådär (är ju mkt lättare att ha honom stående på ett bord då) men i övrigt får han använda sina egna ben. Ska jag mysa med honom får han hoppa upp i famnen själv o.s.v. :) Han har 4 ben som fungerar alldeles utmärkt. Det är förstås smidigt med en liten hund, får plats överallt. ^^ Men som sagt, jag lär inte skaffa fler, iaf inte inom den närmaste framtiden. Om jag sen har någon i min närhet som är allergisk har jag hellre en bichon än ingen hund alls :) Det är dessutom av den anledningen jag skaffade Oliver från första början.
hihi, varför skulle man behöva bära hunden när man ska bada den, kamma den och när man ska uppfostra den?
om man har en stor hund som hatar att bada o man måste försöka få in en stor hund i badkaret/duschen så är det ganska jobbigt, då kan d va lättare me en lite mindre hund som man lätt kan bära in…
Att det kan vara lättare att kamma och bada en liten hund som man kan lyfta, kan jag hålla med om. Men det är inte nödvändigt. Men vad har att bära hunden med uppfostran att göra, undrar jag?

Jo det undrar jag med, är uppvuxen på en kennel och vi har aldrig behövt lyfta hunden i uppfostrings syfte.
_**/Mvh Anne
Nej, skulle väl vara fördelen att kunna lyfta ut en valp vid rumsrenhetsträningen då. Men det kan man ju göra med de flesta valpar, mer eller mindre länge.
jaa de undrar ja med? Jag har en hund på 40+ kilo.. och han behöver minsan också uppfostras, tvättas osv osv.. hur tror du alla gör med sina stora hundar.. inte tusan behöver jag bära ecko för att uppfostra och tvätta honom?:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#27 Jag har en hund som väger 10 kg, men jag har aldrig burit honom i uppfostringssyfte ;) Bär honom näst intill aldrig, eftersom han kan gå själv och han gillar inte att bli buren heller.
Sen kan jag säga att det var enklare att bada Xindy (har dusch) som väger ungefär 70 kg, än Eros! :)
d jag menade var att om man har en stor hund som hatar vatten då hade d vart enklara om hunden vägde ett par kilon minder, därmed är det lättare att bära in hunden, men i uppfostringsyfte så vet jag inte varför d skulle va enklare me en liten hund…
hmm… Den hundrasen jag nog inte skulle kunna tänka mig är Engelsk Bulldogg. Visst, de är väldigt charmiga. Men jag skulle tyvärr inte kunna använda den inom Agility som jag gärna vill göra med mina hundar.
Mvh Emelie 

Känns lättare att säga vilka raser jag vill ha, än tvärtom:p Är så jäkla många jag inte kan tänka mig. Dessa raserna här nedan är sånna som jag skulle kunna tänka mig att skaffa/säkert tänker skaffa. De som inte är med är sånna som för tillfället känns rätt otänkbart.
Grupp 1: Bruks-, vall-, boskaps- & herdehundar.
Border collie, Malionis, working kelpie, Australian cattledog, shetland shepdog (storleken större) Berger des Pyrénées à Face Rase
Grupp 2- Alla raser går bort förutom Rottweiler
Grupp 3- Cairnterrier, Staffe, bullterier är de enda jag skulle kunna tänka mig
Grupp 4- Här går alla taxarna bort
Grupp 5 - västgötaspets, lapsk vallhund, siberian husky och isländsk fårhund. Resten känns inte så intressant.
Grupp 6 - Dalmatiner
Grupp 7- stabyhoun
Grupp 8- ingen
Grupp 9- Chinese Crested Dog och möjligen papillon
Grupp 10- Whippet och saluki
skulle kunna räkna upp en radda raser jag aldrig skulle vilja ha pga min livsstil eller rent personliga åsikter.
men jag tycker för den delen inte illa om dom!
skulle aldrig spy galla över en ras bara för den inte passar mig.
≧◔◡◔≦

#31 det finns en tråd om vilka raser man skulle kunna ha. den här tråden är tvärtemot :P

Jag tycker Smulan påminner lite om en mops, fast med längre hår då 
Om inte jag tycker om en ras för deras utseénde eller annat, det står för mig ingen annan =) Alla får tycka som dom vill vare sig det är fobi eller annat =)
Hörrö du Nicki…Skorpan ser inte alls ut som en mops så det så =))
#37 Vet inte om du tog åt dig, jag riktade inte mitt inlägg till någon speciell,
men av erfarenhet av liknande trådar vet jag att folk kan ta det personligt ifall någon gör ett klumpigt utlägg om varför man ogillar en viss ras.
≧◔◡◔≦
Oj det är ju massor med hundraser jag aldrig skulle vilja ha av diverse olika anledningar. Skulle säkert kunna räkna upp 20+ raser ur minnet bara nu så det ska jag bespara er ;)
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

Små hundar skulle jag inte kunna ha. Visst är de flesta söta och så, men ska jag ha en hund så ska det vara en medelstor-stor hund helst :)
Pudlar gillar jag inte heller, kanske mest för att jag är less på dem eftersom mamma älskar dem, tjatar om dem, och har jobbat med hundvård i Thailand då hon klippte dem och så, då jag har varit med lite.