Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 980 ggr
appelsinchoklad
0

Träna namnet

Jag har en valp på 11veckor hemma, men hon vet inte vad hon heter.

Hur gör jag för att träna namnet så hon vet att hon ska reagera när jag säger hennes namn?

Maja2
0

Namnet är som vilket annat kommando som helst för hunden. Du kan tex sitta med godis i handen, när du har kontakt med henne, säger du hennes namn, och ger henne godisen. Du kan säga hennes namn när du ställer ner matskålen osv. Det brukar ge sig rätt snabbt :)

joheck
0

Jag har ju en omplacering som jag bytt namn på. Jag har bara börjat använda det ny namnet, när jag ropar och pratar med henne osv. Nu har det gått en vecka och hon fattar redan att det är henne jag menarFlört.

Vargafrost
0

Första kvällen och nästkommande dag satt jag i omgångar och gav Gerpla godis varje gång jag sa hennes namn, funkade finfint.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

appelsinchoklad
0

Tack för alla tips, ska testa och se om det funkar. Har börjat ha henne framför mig och säga namnet och ge godis. Har bara haft henne lite mer än en vecka så har inte hunnit träna så mycket än, i början koncentrerade jag mig på att göra henne rumsren, vilket hon nästan är nu

Glimfeather
1

Jag har aldrig tränat på namnet. De brukar lära sig det automatiskt tycker jag.

Satum
0

#5 Samma här.

Har aldrig tränat mina hundars namn på något speciellt sätt. Utan t.ex om vi varit ute och så fort valpen tittat på mig så har jag ropat namnet. Kommer de då så belönar man extra mycket. De har oftast lärt sig sitt namn vid 3 månaders ålder.