Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 807 ggr
[Tecknaren]
0

ÖVNINGAR/TIPS M.M

Jag tänkte att vi kunde dela med oss tips på lekar och övningar m.m som vi kan göra med våra hundar och valpar. Förklara noga, så man förstår. Alla tips är välkomna ! Jag lägger sedan in era inlägg här på tips m.m (för att hindra att tråden blir för lång. Raderar erat inlägg då också.) Jag har även fått slut på ideér… ! :-) ÖVNINGAR/TIPS M.M:

[Tecknaren]
0

Ingen som har några tips ? Var inte blyga ! Ni kan även pma mig om ni vill vara "anonyma". ;-)

[madelaine]
3

Vi brukar leka jaga och kurragömma med Lily, det tycker hon är skitkul!

Jaga

Tja… Först springer jag och så jagar Lily mig, sen vänder vi håll och byter så att jag jagar Lily i stället. Alltid jag eller husse som bestämmer vem som ska jaga vem, och Lily är snabbt med på noterna.

Kurragömma

Inomhus: Säger åt Lily att vänta i ett annat rum eller ute på gården, sen går jag eller husse och gömmer oss. Bakom en dörr, i nåt hörn, i garderoben, under sängen… Och så får hon leta. När hon kommit igång får man dock vara snabb på att gömma sig för då har hon inte tålamod att vänta så länge… :)
Utomhus: Jag eller husse går med Lily och så saktar den andra efter och smiter in bakom ett träd/en mur/vart som helst. Efter en bit stannar den som går med Lily och säger tex "Var är husse? Sök husse!"
Folk runt omkring tittar ganska mycket, men kul är det! Glad

Detta är både roligt och nyttigt, eftersom både vi och hunden har roligt på samma gång som hon blivit mer uppmärksam på oss.

Flöffo
1

Tass Glad

//Flöffo