Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2347 ggr
Michaela-N
0

Plaque Off

Vad har ni för erfarenheter och åsikter om Plaque off? Funderar på att köpa det imorgon och undrar hur det är, om det funkar, biverkningar mm

mikkan01
0

Min hund äter det i omgångar…när han får mycket plack/tandsten så får han lite tills det bara är att skrapa bort från tänderna.
Funkar bra här! Inte märkt några bieffekter alls.

Borsta tänderna på hunden också så försvinner mer=)

~mikkan

[Zipzee]
0

Min hund har fått Plaque Off i ca ett halvår. Han har mycket lätt för att få tandsten, visst får han fortfarande lite men det är betydligt mindre och mer poröst så det går lättare att skrapa bort. Har inte märkt några som helst biverkningar.

Satum
0

Vi har gett vår äldsta hund det nu i några veckor och jag tycker mig ha sett en förbättring i tänderna. Inte lika mycket beläggningar och som ovan nämnt känns det som att det är lättare att skrapa bort det nu.

På burken sägs det ju att skillnad kan ses efter ca 3-8v så jag ska hålla ögonen öppna i några veckor tillGlad

Mogge har däremot fått ganska löst bajs på sistone…

Vi har funderat och funderat på vad de kan bero på då vi inte har ändrat nåt i kosten eller gett något annat konstigt heller. Då kom vi på att det började ungefär när vi började ge Plaqueoff. Vet inte alls om det kan ha med det att göra?