Denna sele?
Tänkte höra vad ni tror om denna sele? http://www.hooks.se/product.aspx?productid=043056&deptid=1063&sortType=sortNews&sortOrder=ASC
Tror ni den är värd att pröva?
Ja, varför inte? 
Se till att den inte skaver i armbågarna bara.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
*tass* (vi letar oxå sele så vill vill oxå höra)
// Hannah
Har du en pälsad hund kan selen få dig att gråta. Jag provade ett halsband med fleecefoder på min nakenfis, hans päls tovade ihop rejält.
#3 Vad menar du? Om man har långhårig hund, så kan pälsen tova sig?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Kanon att knäppet sitter så högt upp = mindre risk för smällar i armbågarna.
Synd bara att det är fleece, för den blir så jäkla blött om det regnar/är blött ute. Annars hade jag varit intresserad.
Kanske värd att prova då, den var ju billig och så :)
Tänkte mest om den verkar vara "rätt" modell, man vill ju ha en så bra och skonsam modell som möjligt, men det verkar den vara?
Har inte så stor koll på hur selar ska vara tyvär :(
En Y-sele (som den du länkat till) är bra eftersom den, när den sitter rätt, inte hindrar hundens rörelser.
Där fram, där den "delar sig" för att gå runt hundens hals, så ska den sitta på bröstbenet. Bröstbenet känns som en benknöl precis där halsen "sitter fast" i resten av kroppen ;) Sitter selen högre upp så trycker den på luftvägarna om hunden drar och sitter den längre ner så är den för stor och hindrar rörelserna/sitter obekvämt. Sedan ska bandet runt halsen gå hela vägen fram till manken. Bandet runt kroppen ska sedan sitta så långt bak att det inte ligger och skaver bakom frambenen.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
4 det beror på vad man har för päls på pudel o kineser ursh fy för fleece :-C
Tycker selen ser jätte bra ut annars :)
#7- Tack för ett långt, utförligt svar!
Tror det blir denna sele! :)
min kompis som har denna till sina hundar är jättenöjd. Den sitter super, då den har lite längre mellan de främre och bakre "remmarna", vilket lämnar mer plats för frambenen att röra sig på. jag tycker ofta att de Y selar där remmarna sitter ihop på ovansidan kan bli för trånga i armhålan.
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#4 Ja precis, fleece är ett elände på åtminstone min hund. Det räcker i princip med att han tittar på fleece för att all hans päls ska bli som svinto. Efter en promenad med fleecehalsband hade han en krans med bara tovor runt halsen.
Hej, jag träffade några på Trosa marknad som hade Mekuti-sele från England.. Dock så har jag inte sett någon sådan här hemma, men den verkade bra..
Kolla länken för mer info och återkoppla gärna om nån annan vet nåt :)
mvh Anette