Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1393 ggr
amela87
0

Om du vore en hund?

Tänkte göra en rolig tråd (vet inte om det finns någon liknande)
Frågan är:

Om du vore en hund, vilken ras skulle du vara?
Motivera gärna varför Glad

Jag tror att jag skulle vara en Finsk lapphund.
För att jag är pratsam, energisk, modig.
Kan stå upp för orättvisor om med behövs men ändå vara snäll och mjuk sammtidigt. + att jag har jätte tjockt hår så det känns som att ha en tjock spets päls på huvudet Tungan ute

[Surina]
1

Jag tror jag skulle vara en Pomeranian eller Schäfer :P

För att jag är lojal,glad,skyddande,opserverande,knasig och ett stort hjärta Glad Om man ska tänka storlek så är jag nog mest lik en pom FlörtLiten men det finns mycket personlighet i mig! Jag har också tjockt hår med mycket fluff i om jag inte har fförsökt tämja det..

Ixectrona
1

Jag kan inte riktigt bestämma mig.

King Charles Spaniel - Små men inte väldigt små, lätta i kroppen men inte spinkiga.
Egensinniga och snobbiga (har beskrivits som "clown och engelsk överklass i samma förpackning"), de bestämmer själva vilka de tycker om och de kan inte mutas med fjäsk.
Dessutom har de STORA ÖGON (som jag) och öron med lång, silkig, vågig päls, lite som mitt hår. Glad

Fila Brasileiro - Extremt kär mot de sina, vilka består av en tät "flock" av nära vänner, men är extremt reserverade mot främlingar och tål inte att okända tittar på eller tar i dem. (Ja, jag är så också! Jag kan inte se främlingar i ögonen eller ta dem i hand.)

Akita (Japansk eller Amerikansk) - Smått arrogant, reserverad mot främlingar, dominant attityd och tål inte små kaxiga saker som tror att de är något.
(Biter mig själv i svansen där lite tror jag. Flört)

Alex92
0

**Border collie

**För att jag älskar familjen mer än allt annat, är lojal, håller mig mest hemma med djur och familj och vill veta vart alla är, älskar att vara i naturen/på landet, är smart, lär mig fort, är väldigt "egen", känslig men väldigt positiv. Följsam. Hänger med i allt som händer (hemma). Osv. Utseendemässigt stämmer det bra också, tror jag. Inte för spinkig eller för biffig, något däremellan. Haha :)

Alice_dvärgsnauzer
0

jag tror jag passar som en golden ritriver jag är en gosig men med jakt instingt av att leka! :) jag kan vara passiv men också busig, dess utom har jag samma färg på håret som en golden :)

amela87
0

Va kul att så många svarade :)
Intressant att läsa Glad

tjiivans
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle definitivt vara en Fransk bulldog. Vi är superlika jag och min fralla på alla sätt och vis. Gillar att showa, jag är dock inte jättenoga med uppmärksamhet som Elsa (hunden) är, gillar att softa, spritter till och ränner runt ibland och är nyfikna och envisa som få!

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

amela87
0

#6 Åh va mysigt! Ni är super söta på bildenSkrattande

[CaneCorso]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vara en : Cane Corso

Varför:

Jag är inte så förtjust är färmligar, gillar att vara med den jag älskar mest. Älskar landet, skogen, och ligga ute hela dagarna (sommar). 
Jag är bestämd, snäll, accepterande, lugn, och låter inte vem som helst bossa över mig, även medium aktiverad.

lillalycka
0

Jag tror jag skulle vara en tibetansk spaniel

**Varför?
**För att jag uppskattar att göra nästan allt som de jag tycker om gör. För att jag är intelligent. Jag kan njuta av att ligga i soffan och mysa en hel dag lika mycket som jag kan njuta av att vara ute på äventyr en hel dag. Det tar tid för mig att lita på personer men mot de jag litar på är jag lojalast i världen. Jag är självstädig och du kan komma med förslag på vad jag ska göra men inte säga åt mig. : )

**Rolig tråd! :D
**

nadilda
1

Jag vet inte riktigt men kanske en jack russel terrier jag är liten, envis och är extremt energisk. Dessutom älskar jag att vara ute i skog och mark. Jag börjar också klättra på väggarna om jag inte får träna. Sen är jag väldigt social också. (vilket min familj har fått erfara nu när mitt knä är paj)

marabo_
0

portugisisk vatten hund!

jag elskar att bada! jag er aktiv och busig elskar min familj!

JoannaLi
0

JAg tror på typ en saluki!

De älskar att springa, är busiga (vad jag har uppfattat), kastar sig inte om halsen på alla, men är väldigt familjekär. Älskar dessutom också att bara ligga och slappa inomhus, gärna i sängen.

Deras päls är lång och silkig, som mitt när jag tar hand om det, fast mitt är nog bra mycket tjockare än deras.

Jag tror också på att jag skulle vara jakthund, som de är :D

[Besan]
0

Tror jag skulle vara en husky. Älskar friluftsliv, är självständig och snabb.

indra-bus
0

En boxer. Sprallig.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Forest]
0

Självklart skulle jag vara en dvärgpudelpudel :)

Jag gillar att bli fin men tål oxå skit under naglarna. Stark o envis det är jag, gillar vara i naturen skog o mark. Jag gör ofta bus o får andra att skatta så de kiknar Flört Vill gärna få lite utmaningar inte svår att ha o göra med. Jag kan ha många bollar i luften jag trivs med att ha lite o göra får sakerna gjorda innan dagen är slut.

Misarn
1

Om jag var en hund skulle jag utan tvekan vara en Leonberger.

Stor, lurvig, vänlig och lugn. Älskar att vara ute i naturen och fara omkring över stock och sten. Då jag är lite klumpig och inte riktigt har kontroll över alla mina ben så hörs det när jag kommer, och skulle jag knuffa till dig så är det inte meningen. Det är väldigt få saker som jag inte tycker om men är reserverad mot främlingar men tycker om när det händer saker. Trots att jag är stor så är jag väldigt smart och allert och tycker om att lära mig nya saker och få vara med familjen Glad

Lilllens
0

Skulle väl vara någon slags terrier, haha.