Fructis schampoo?
Visst är väl schampo ett milt schampo som funkar att tvätta hund med? =) Har fått i uppdrag att tvätta min kompis japanska spets som jag passar.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Garnier fructis har jag aldrig hört ska vara milt, skulle inte använda människoschampoo till hunden. Däremot har jag hört att barnschampoo ska gå bra, det är milt.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Ett schampo jag själv tvättar mitt hår i har jag även testat på min hund, det heter Neutral och är parfymeriet (och fritt från massa annat grejs)
Okej tack för svar båda två! Men jag vill gärna tvätta lilla Lady idag och har bara Fructis och sedan mitt silverschampo för blont hår och det känns ju mindre bra för hund! Har en vän som alltid tvättat sina hundar med tresemme…
Men ni vet inte om man ska använda balsam till japansk spets? Och då har jag ett jättemillt och bra iallafall!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
#3 Kör på det om du inte har något annat. Jag har också haft "akut-schamponering" när jag inte haft hundschampo hemma. Av några få intvålningar får de allra flesta inga problem alls
#4 Gött nu vågar jag.. Kanske ska återkomma med en söt bild på gosisen sen.. haha! In i duschen nu! see you later 
Jag skulle inte köra på människoschampo på en hund då hundar har helt annat ph-värde i huden än vad vi har. Det kan ge hudirritationer om man tvättar med det, och jag skulle inte våga chansa. Såpa går ann då det är väldigt milt, men människoschampo nej!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Inte såpa på hund och främst inte långhårig hund då det kan hemska tovor.
Provade såpa på mina tidigare shar-pei och tyckre pälsen blev gräsligt äcklig, då det blev som en hinna på den, så dom kändes skitiga.
Kompisen med lagotto provade en gång och fick nästan raka ner hunde pga tovorna som blev av såpan.
#7 ja precis, grönsåpa. Det är väldigt milt och ger fin glans på päls. Använde det på våran border collie då han behövde badas. Men sen kanske det inte är bra för alla pälstyper.
#8 som sagt så skrev jag i mitt senaste inlägg att det kanske inte passar alla pälstyper. Skulle aldrig använda det på min havanais tillex, men på BCn fungerade det bra.
Ooopps. aja nu är lillen badad
grönsåpa hade jag till min amstaff!
Jag tvättade min wheaten terrier med såpa en gång i brist på annat då jag inte var hemma och det funkade fint. Men jag tvättar annars med hundschampo.
Jag tog Head and shoulders för det kändes bättre, sensitive liksom. Hade det också märkte jag. Sedan tog jag fructis i hennes stora svans och sedan dove balsam och nu är hon nästan torr! GUD vad hon torkar snabbt själv!!! Japanpälsen är ju jätterolig!