Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 3828 ggr
[TeamGolden]
5

Tingat en valp!

Ändrade planer, har nu tingat en blandrasvalp som ingen i familjen kunde säga nej till! kullens tjockis och väldigt social och kröp gärna upp i famnen, han kom även när man klappade med händerna och väckte deras uppmärksamhet! :)
Han heter Weasley som vi kommer fortsätta kalla honom när vi hämtar hem honom.
han är av blandningen amerikansk cocker spaniel 75 % och papillon 25%.
han har tre fina strumpor och är vit på bröstet och på hakan!

Två veckor, den 13 Juli ska vi hämta honom!

Jag är GLAD!

Denna kommentar har tagits bort.
[TeamGolden]
1

Edit: det jag menar med två veckor är ju självklart tiden tills vi hämtar honom, han är självklart fyllda 8 veckor när vi hämtar honom! :-)

Anibaz
2

Grattis till valpen.

[TeamGolden]
0

#6 Tack :)

[Princessie]
2

Grattis till valpen! :D

[TeamGolden]
0

Tack så jättemycket! ska bli så kul! min första egna hund! :)
det kommer bild senare! :)

joheck
1

Vad roligt! Grattis!

[TeamGolden]
0

#12 Tack, ja det ska bli jättespännande! kan knappt vänta! :)

Mumsing
0

Grattis till valpen! :D

[TeamGolden]
0

#15 tack så jättemycket! :) 
det värmer att iaf några glädjs med mig! :)

Mumsing
2

#18 vill se massvis med bilder när du får hem honom! :)

[TeamGolden]
1

#20 Ja det kan jag lova! det kommer komma en drös med bilder..;)

meilin
0

Grattis till valpen! :)

[TeamGolden]
0

#26 tack så jättemycket! :D

joheck
4

#40 Det är så otroligt synd att det ska bli så här. Jag förstår verkligen att du känner så.

[TeamGolden]
4

Jaja, vid middagen ska vi berätta för pappa att vi valt valp, han vet bara att vi skulle välja nån av dom. då blir jag nog glad igen. :)

mejamylove
2

#44 Jaa, får hoppas det.

Stort grattis igen!

[Princessie]
1

#11 vsg!
Lycka till med hunden! åh vad kul att se bild! :)

[schäfernronja]
3

Vill lägga till till dig ts: grattis och lycka till!:)

[Besan]
6

Grattis till valpen TS, hoppas du får en frisk och glad hund :)

PyzenMy
4

Grattis till hundköpet!
amerikansk cocker spaniel och papillon är så fina hundar! några av mina favorit raser :D

[Quickeman]
3

Grattis! TS till valpen! Ser fram emot bilder senareGlad

SaraC
34

Ni med renrasiga hundar, om ni tingat/köpt en hund och startade en tråd om det skulle ni då vilja ha kommentarer som "Tråkigt att du skaffade en Boxer" eller "Jaha, trist att du stödjer så sjuk avel och köper en Schäfer" och så vidare?

Nu är det här en tråd där TS vill presentera sin valp. Vänligen respektera det. Det finns massor av trådar där man kan diskutera blandrasavel, detta är inte en sådana tråd. Ni är välkomna att diskutera i någon redan befintlig tråd eller att starta nya trådar om ämnet.

Jag kommer att rensa denna tråd på inlägg som inte hör hit och även ta bort eventuella nya.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

joheck
4

#60 Jättebra! Jag blir mörkrädd av vissa av dessa kommentarerna i en tråd som ska handla om valp-lyckaSkrikandes.

mejamylove
2

#60 Vad bra att det är någon som bryr sig :)

joheck
16

#63 Ett diskussionsforum där man ska respekter övriga medlemar och deras trådar. Något du verkligen inte gjort i den här tråden. Jag anser fortfarande inte att någon ska behöva försvara ett hundköp, oavsett ras/blandras!

[TeamGolden]
9

#60 jag tackar så mycket att du såg denna tråden då jag faktiskt har suttit här jätteledsen över att se vissa kommentarer!

[Highonbluetomorrows]
5

TS. Grattis! Har du tänkt någonting gällande vad du vill göra med valpen när den blivit större?

[TeamGolden]
3

#66 tanken är att vi ska träna agility och lydnad men också träna lite freestyle för skojs skull! :) 
sen ska jag börja på Forshagaakademin i värmland nästa höst och då ska han med dit! :)

moonlights
1

Grattis till valpen, ni kommer säkert att få många roliga år tillsammans.

Lycka till med valpen! Du måste se till att visa bilder på den lilla knatten sedan :)

SyntHare
2

Först och främst, grattis till valpen! Då vet du vad du har att göra i sommar Glad Vad hade du tänkt göra med honom?

Sen måste jag bara inflika att jag blir riktigt irriterad på alla negativa inlägg om blandrasavel här. Som sagt, finns massor av trådar att diskutera detta i, om ts är intresserad av att diskutera saken kan hon väl gå in där. Men nu handlar denna tråden om valplycka!

Jag har själv två blandraser och anser att de är precis lika mycket värda som någon annan hund. Jag skulle inte heller gå med på att försvara mitt hundköp!

SyntHare
0

#66 Oj, bry dig inte om att svara på min fråga för jag jag fick ju svaret här Glad blir nog super! Lycka till!

[Highonbluetomorrows]
0

#68. De flesta som ogillar blandrasavel accepterar ofta prestationsavel (som kan vara blandrasavel) då det ofta resulterar i bättre hundar just för det de är avlade till. Men då är det inte heller kleti och pleti som avlar på sina "söta hundar" utan folk som tävlar på elitnivå inom drag etc. Är hundarna bara till för att dra, så är ju det enda som spelar roll just att hunden 1) kan dra 2) är frisk - så att den kan dra. Sen ska de ju vara snälla hundar också men det är ju i princip alla raser ändå ;).

#67. Kul, lycka till med honom!

mejamylove
4

#68 Var det verkligen nödvändigt att klanka ner på brackysefala hundar för att några i tråden klankat ner på blandraser? Det lät som det iaf

"(kolla t.ex. engelsk bulldog och boxer hur normala är deras ansikten egentligen?)."

Jag tycker dom är underbart vackra iaf :)

EmelieKelly
1

Grattis, vad kul! :) Nyfiken, varför blev det ändrade planer? Vad hade du tänkt för hund först? :)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

jollycox
1

Grattis till valpen! :) Weasley är ett coolt namn, har funderat på det till någon framtida hund. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Frida B
1

oj här var det många borttagna komentarer… skriver i denna tråden oxå TS ;) STORT grattis till valpen! håller faktiskt oxå på att leta hund på blocket, det är lugnande att se att det finns seriösa personer där :) just det… lycka till med den lilla skrutten!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Princessie]
0

Har dom redigerat mina kommentarer? :o

Michaela-N
2

Grattis till valpen! Skrattande

mejamylove
1

#73 Men jag har inte klankat ner på blandraser heller? :)

Det är ju inte lite överdrivet när du säger att de nästan inte kan andas, för de kan dom och det är inte heller svårt för dom att andas. (Nu pratar jag om boxer för bulldoggar vet jag inget om) :)

Men som sagt det är ju inte det tråden ska handla om så vi får bara gratta TS för en underbar valp och hoppas det går som det ska :)Tungan ute

Karmatarerskanise
4

Så var det ju det här med att vi inte skulle diskutera blandras/renras i tråden. Inte heller avel.

[Alenzi]
1

Stort grattis, TS :)

[Surina]
1

Åååååå!!!

GRATTIS!!! Du får inte vara självisk och hålla undan bilder från oss Flört

sofiek90
2

Jag önskar dig lycka till med valpen TS! Nu har ni fullt upp hela sommaren, med allt som en valp innebär Glad Glöm inte att ta bilder och lägga ut här när ni fått he valpen!

MVH

Sofie

SaraC
3

#77 Det fanns inlägg som både handlade om trådens ämne och inte gjorde det, istället för att ta bort de inläggen helt redigerade jag bort det som inte hörde till tråden.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[TeamGolden]
1

#74 kan säga att vi egentligen skulle skaffa hund nästa sommar! ;)

[Princessie]
1

#84 jaha, men jag hade ju inte sagt nått fel.. sa ju bara att det spelade väll ingen roll om det var en blandras, lika älskvärd ändå :)

mikkan01
2

Stooort grattis till lillvovven!!Skrattande
Blir så valpsugen så fort någon annan skaffar hund haha:-(

~mikkan

Viccan92
1

Grattis ts. Vad roligt att det ska komma en lite amris till. Trots att han har lite papillon i sig så borde han ju vara mycket amris lik. Har själv en amris. Visa bilder så fort du får några. Jag är så nyfiken. Flört

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

joheck
1

#88 Inne på blandrashundar har ts länkat till annonsen, här har du den tråden:

http://blandrashundar.ifokus.se/discussions/4fec6877d3b4fd1276002d66-tingat-en-valp?discussions-1

Själv ser jag ts vovve som en papillon med mycket amris i sigFlört.

Viccan92
0

#89 Haha och jag tvärtom. Jättesöta och det märks att dem inte är renrasiga. Är något med huvudet och ögonen. Ska bli roligt att se när han bli äldre. Vilka anlag och så som slår igenom från de olika raserna.

Cassii
1

Stort grattis! Lycka till Skrattande

R&Smatte
1

Åh! Den valpen vill jag se sen. Min ena tik är en papillon blandis med. Grattis!Kyss

LinaK
5

Lycka till med valpen Glad

Hoppas du inte blivit avskräckt nu att skriva här, alla är välkomna hit oavsett om man äger en blandras eller renras!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[TeamGolden]
0

#87 tack så mycket! Skrattande

#88 Jo jag tror nog han kommer bli lik en amris mer än papillon  Skrattande

#89 juste ja, tänkte länka den här med men blandade ihop trådarna lite Oskyldig

#91 Tack så mycket! Skrattande

#92 haha ja, bilder kommr såfort min syster kommer hem!! Skrattande

#93 tack så jättemycket för att ni tog bort kommenatererna också. ett tag där kändes det som att bara för att man har blandis är det något fel )-:

[TeamGolden]
16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild har ja tillsammans med honom! :') 
Jag håller i honom och bestämde mig för att det var han vi skulle ha ! så underbar! :)

Viccan92
0

#95 Åh så söt. Hans nos är så lik min vovves nos.

mejamylove
0

Gud så söt!

Cassii
0

Vilken sötnos du kommer få hem Kyss

mikkan01
0

ååh vilken gosig…Kyss

~mikkan

mikkan01
0

ååh vilken gosig…Kyss

~mikkan

[Ronon-m]
0

Grattis TS till valpen! En riktig sötnos. Va spännde och lycka till Glad

undulat_
0

Nä vad söt han är! Bedårande. Glad

SyntHare
0

Åh vilka ögon han har! Helt underbar.

LindaBlue
0

Han är jättefin! Grattis!

EmelieKelly
0

Vilken lurvig sötnos!

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

sofiek90
0

Vilken goding!

MVH

Sofie

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.