Tips,rekomendationer.
Jag undrar om ni har några tips på olika hundsaker , märken osv.Ska skaffa en papillon snart så jag vill börja köpa in lite grejer.Så jag undrar:
* Vilka grejer tycker ni är viktiga att ha?
* Vad rekomenderar ni för märken på te.x bäddar,koppel osv.? (nu menar jag så billiga men bra som möjligt)
* Sen undrar jag om en kartång bädd med en filt och handuk i går bra?
* Något mer ni vill lägga till?
//Flöffo
Jag har köpt de flesta grejer; leksaker, kläder m.m. genom nätet och är nöjd med det. Sedan har jag aldrig brytt mig om märken, usch skulle aldrig orka med det. Jag köper det jag gillar och tycker verkar bra, sen får det kosta vad det kostar. Ibland kommer man billigt undan och ibland blir det lite dyrare!
Ett startkit är ju bra ha som innehåller t.ex koppel, vatten- och matskål, bädd, mat, någon leksak/gosedjur och bajspåsar
Sedan är det bra och ha ett litet förbandskit också ifall något skulle hända så hunden gör illa sig i tassen eller nåt. Tejp, kompresser och sårtvätt.
Om det är en valp så kommer med största sannolikhet kartongen att bitas sönder så en mer rejäl säng är nog att föredra =) Även om inköpspriset på en del saker är lite dyrare så brukar det ofta löna sig i längden.
Halsband, koppel, bajspåsar och hundmat - det är det viktigaste
Ben och leksaker sen för min del och säng, ja det beror på vad man vill ha och vart valpen ska sova.
Okej 
* Vad ska man ha för att kunna sköta sin hund,altså nu har ni nämnt det viktigaste men vad ska man ha för att ha en frisk och lycklig hund?Te.x bortstar,tandborste fästinghalsband kanske?
* Jag har läst att man inte får ha halsband på hela tiden utan bara när man ska gå ut , stämmer det?
//Flöffo
Jag körde på senaste valpen ett märkhalsband (om man vil märka valpar i en stor kull t ex då dom är olika färger) - ett sådant som man inte har koppel i, utan mest för att vänja och det går upp om valpen skulle fastna (man drar isär det när man ska ta av det). Helt suveränt och hon hade det nästan hela dagarna så hon vande sig väldigt snabbt vid att ha det och stördes inget av när jag bytte till vanligt halsband när vi började gå ut lite mer.
Som tidigare talare sagt så kommer nog kartongen bitas sönder direkt;) Mina hundar sover helst på golvet så jag har inga tips på bäddar…du kan ju sy en själv om du är duktig på sånt!!
Halsband, koppel, matskål, foder, klotång, någon boll, träningsgodis, bajspåsar…
Jag hade nog väntat med fästingshalsband/medel osv tills valpen blev äldre då den får komma ut mer.
Hundars tandhygien brukar sköta sig själv om dom tuggar på ben o.s.v. så man får testa sig fram. Jag borstar tänderna på min ena =)
Ang. pälsvård så behövs det inte så mycket för en valp men det är jättebra om man vänjer dom vid att småkamma dem i tid så köp en bra kam/borste =)
~mikkan
Okej tack 
//Flöffo