Inlämning för kloklipp
Du lämnar in din hund på hundtrim för kloklipp, du väljer att stå med och kolla på. Vad förväntar du dig av din hund, personalen, behandlingen och resultatet? Att kloklipp kan vara en konst att få till vet vi alla hundägare. Men är det OK att något går snett när en "proffessionell" person som till viss del har detta i sitt yrke klipper på din hund?
Mvh Ellenfyrkant

Vad har ni eller kända bekanta för erfarenhet av inlämning för kloklipp? :)
Mvh Ellenfyrkant
Själv har jag ingen som helst erfarenhet av inlämning … men kan ändå tänka att så länge det är människor som utför tjänsten, så finns risken att något går fel. Det är väl något man måste ha i beaktning vad det än gäller. Mänskliga faktorn alltså. Så är det väl inom ALLA proffessioner, för vissa yrkesgrupper FÅR det inte gå fel …. men gör det lika fullt ibland.
Jag har lämnat in Vejle för kloklippning ett par gånger hittills hos veterinären. Det är verkligen skillnad på person och person som utför det. Första gången gick det mycket snabbt och smidigt för det var en mycket kunnig vet som gjorde jobbet. Positivt med tanke på att man hemma inte klarat av att klippa hans klor, han hatar det.
Efter det första besöket har han även varit okej med att man rör hans tassar och klor hemma. Massa godis fick han då också så han associerade kloklippningen med något positivt.
Andra gången vi var på kliniken, igår, var ganska så dåligt. Djurvårdaren klippte inte fel, men vilken tid det tog. Jag hade nog gjort ett bättre och snabbare jobb än henne, och så var hon ensam igår, första gången var de två pers, vilket gjorde att jag och killen fick hjälpas åt att hålla i Vejle. Skitsvårt, den biten tycker jag de som är vana skulle ha skött. Så första gången var allt bra och smidigt, men inte andra gången då det blev så segt och osäkert och så. Ingen godis fick han heller utav dem, utan det fick jag ge honom, stackarn fick ligga ned aaalldeles för länge också vilket blev jättejobbigt för honom i slutet.
klart de kan klippa i pulpan då hundar har olika långa klor oxå, men jag har aldrig klippt fel själv o skulle inte gilla om proffessionella personer klipper fel.
Vad jag skulle förvänta mig vid klipp o den biten är att de kan sin sak ber jag om en speciell klippning så ska de klippas som den, jag förväntar mig trevliga glad personal som gillar hundar. Vad jag förväntar mig av mina hundar hmm att de sköter sig. Jag lämnar nu bara bort ena till ufd för klippning o hon gör efter mina önskemål men annars klipper jag själv+ klorna.