Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 955 ggr
[Surina]
0

En liten fråga

Hej alla !

Jag har funderat på en sak som har fått mig att bli lite bekymrad..

Jo då valpen blir senare än vad jag planerde… that is life Flört

Om valparna födds om ca 2 veckor, så är det vecka 28 typ.. så jag skulle isf få hämta valpen vecka 38 (hon har dom oftast till 10 veckors ålder)

Men jag vet inte än hur mitt skolschema ser ut, det jag vet är att det är mycket hemarbeten osv, men att de kan säga att jag troligen kommer få vara borta 1 timme varje dag i veckan iaf….. humm..

Men jag har en bakup, min pojkväns mamma har sagt att hon kan vara valpvakt den timmen.

Men jag undrar hur ska man fixa det på ett lugnt sätt ?? Jag kommer vara ledig de första 2-3 veckorna med valpen så att vi kan koppla en kontakt och få lugn och ro Glad

Men när hon ska passar ska hon vara hos mig då för att valpen ska få vara trygg? Iaf kanske de första gångerna ? Vad är det bästa sättet för att det ska gå så smidigt som möjligt ? Vet att det är ju bara 1-2 timmar på morgonen men jag vill det bästa ! Skrattande

rebz
2

Om nu inte hon kan vara hemma hos dig så kan du åka dit någon gång innan så valpen får kolla in stället ;). Många är överbeskyddande den första tiden. Man märker själv hur valpen är, om den är mer försiktig eller är mer framåt. Och man kan då anpassa sig efter det.
Men som jag tex, de första 3 dagarna var vi bara hemma och lärde känna varandra och sen typ 4:e dagen åkte vi buss till min pappa, ca 20-25 min bussresa, där vi tog det lugnt och åkte till skogen där han fick gå lös. Många intryck men det har inte gått någon nöd på honom pga det :P.

Ett tips vore väl att du åker dit lite tidigare också så du är med valpen en stund innan du går till skolan. Så du inte bara kommer och lämnar över valpen och sen går.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Surina]
0

Tack för de tipsen ! Skrattande

[Forest]
0

Jag tycker 1 gav bra tips :) Jag skulle första dagarna kanske en vecka lära känna valpen o den biten visa lite här bor vi. Sen andra veckan lära känna din svärmor/dagmatte/hundvakt. Jag tror på den biten att man kan forma lite sin valp vi var mycket i stugan när Enja var liten sov där o sen åkte hem osv. Hon fann sig snabbt i stugan i hemma, bilåkandet o den biten fann hon rätt så snabbt roligt med. Bra att du har bakup :) så mitt svar är lär han även funka hos din svärmor ta med bädd o lite leksak som hon gillar :)