Valpmat?
Jag hämtar hem min valp om en vecka och uppfödaren ger den appetit torrfoder till valpar. Men jag kommer ihåg att när min collie var liten så skulle hon ha välling blandat med torrfodret när jag fick hem henne. Sen för typ 15år sen hade min mamma en kull valpar efter sin tik och dom fick benmjöl också. Så är fodret tillräckligt bra så att man inte behöver ge den något annat? Eller alla valpar behöver ha något utöver torrfodret? Jag har aldrig användt appetit innan, så jag vet inte riktigt hur bra det är heller.
Tacksam för lite hjälp hehe
ja tassar här då jag ska hämta min valp om två veckor och undrar ungefär samma ! :)
jag har gjort det och valparna får bara torrfoder :P därför undrar jag om det räcker eller dom behöver något mer? :)
#3 Ja ok. Det vet jag inte om dom bhöver eller inte. Jag fick ordination av min uppfödare att ge så som jag skrev i #2 i alla fall. Fast gräddfil fick han bara i några månader. Kom på att han även fick ris blandat med antingen barnmat eller köttfärs. Finns säkert folk här inne som kan det här bättre än mig dock.
Svaret är nej du behöver inte tillsätta något mer. Men blöt gärna upp fodret.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Foder som är uppblött har vi kört på iallafall.