Promenader/aktivering i värmen
Nu är det ju fruktansvärt varmt ute, både jag och grabbarna flåsar direkt vi går utanför dörren. Jag hade så gärna tagit utflykt till en sjö, om det bara hade funnits någon här!
Hur gör ni? Har ni samma rutiner som annars när det gäller promenader och träning?
För oss blir det nog fler, men kortare promenader. Samma sak med träningen, man tar nåt moment här och där, istället för att åka till klubben och köra ett intensivt långpass. Överlag så orkar vi (mest jag) inte lika mycket just nu. Längtar till hösten… 
Vi är ute mycket, men ser till att Eros har tillgång till skugga och vatten hela tiden. Det är inga problem då, han tycker också det är mysigt att vara ute då.
Längre promenader och träning tar vi på morgonen och kvällen.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vi tar det lugnt på dagen med mest bara korta rastningspromenader, sen på kvällen då det är svalare ute så tar vi långpromenad och träning
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vi bor så bra så det blir oftast att nån sitter ute och solar i trädgården, dörren står öppen så Mexx går ut och in som han vill.. (dörren står öppen även när ingen är ute, fast då brukar han inte gå ut). Sen så blir det korta promenader, eventuellt nån sväng ut i skogen med lite spår och så.. Och så hänger han med till fotbollsplan när syrran spelar och så, räcker gott och väl för honom. Han har vart totaldöd sen värmen kom…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#1 & #2
Jo, vi tar också minst en längre prommis på tidig morgon/sen kväll. Men det är ju helt sjukt hur få timmar det är svalt. Tur att man inte är van att lägga sig tidigt på kvällarna/van att gå upp sent på dagarna :)
Ja det är otroligt varmt.. Men man märker ju hur hunden klarar av det. För Eros är det inga problem så länge han får gå till skuggan när han vill, då är de varmare inne i lägenheten.. Sen har han sitt kylhalsband på hela dagarna och en kyldyna här hemma att lägga sig på!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Viggo får gå sin långis på kvällen då det är svalare även träning och spår på kvällen. Annars ligger han på golvet och flåsar ;) Bada brukar vi också försöka med ;)
ecko var med när jag var ute och sola.. men han fick ju ligga i skuggan. och så blötte jag ner honom lite ibland. han tyckte de var jätte hårligt att vara ute hela dagen.
Fast nu är de ju ännu varmare än i förrgår.. så nu ligger han och flåsar hela tiden. Jag har en vindsvåning just nu.. så solen ligger ju och trycker direkt på.. inte skönt här nu. Men han fick en kalldusch idag. Och sen sprang han runt som världens lyckligaste:P
men annars tar vi längre promenader på kvällen.. när de blir svalt, omkring halv tolv på kvällen.. hehe. för varken jag eller ecko orkar gå specielt långt i de här. Då sätter vi oss hellre och tar de lungt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Vi går bara kortsvängar på dagarna, nästan så man får släpa ut Skorpan….hon är helt slut av värmen. Men det är bättre sedan vi började sätta på henne kylhalsbandet då följer hon med iaf. På kvällarna tar vi en längre sväng och så brukar vi gå så vi kan släppa henne så hon får springa av sig =)
vi går korta svängar på dagarna o längre på kvällen/natten, när det är riktigt varmt ute så tar jag me mig Lusse ut o har lite vattenkrig så han blir blöt o sval =D