Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1401 ggr
Frida B
0

Ensam hund i hundgård?

Hej! Skulle en hund kunna vara ensam när man jobbar/är i skolan på dagarna, och då tänker jag på att hunden är ju ett flockdjur… Då får hunden ett eget förråd med värmelampa på vintern, och den kan gå ut i gården när den vill för att göra sina behov eller vad hunden nu vill göra… Som sagt, det jag tänker på mest är att den kommer att vara själv, utan varken hundkompis eller människa på vardagarna.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

PiganX
0

Hur länge hade du tänkt lämna den ensam isåfall?

Jag har ingen aning om ifall det finns lagar om just detta. Men jag ser ingen problematik om hunden är van att vara själv, har något att sysselsätta sig med och ingenting att göra sig illa på. Men skulle nog helst inte göra så själv, gillar inte att lämna hundar ensamma för länge och tycker egentligen inte att man ska göra det så länge (för skolan/jobbet är ju ett tag).

Frida B
0

#2 det varierar beroende på när jag börjar och slutar skolan, har inte fått schemat ännu. Men jag skulle tippa på från 8 till tre, eventuellt någon som går ut med hunden då. Men som sagt detta är bara funderingar vi har än så länge, just nu letar vi dagmatte istället.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

PiganX
0

#2 Ja dagmatte låter som ett bättre alternativ eftersom hundar behöver motion, sysselsättning och uppfostran. För att inte glömma kärlek Kyss

Hoppas att ni hittar någon! Glad

eskilpeskil
0

#2 jag letar daghund. Vart finns ni och vad är det för hund? :)

vallhund
1

Hundar under 4 månader får endast lämnas ensamma kortare stunder o inte regelbundet.

Hundar får vistas i hundgård 24/7 om hundgården uppfyller JBVs bestämmelser, o rastas utanför minst en gång/dygn.

Man skaffar inte hund med målsättningen att den skall vara ensam större delen av dygnet om man inte har flera hundar som sälskap.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Frida B
0

#4 vi finns i Lerum utanför gbg, men söker även dagmatte i gbg för jag ska gå i skola där :)

#5 jag är medveten om dessa regler eftersom jag kollat upp dom. det är bara som en sista vägen lösning, och kan säga att jag inte gillar det eftersom hundar är flockdjur, men det är tyvärr inte jag som bestämer i familjen för jag är bara 15.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mischa
0

#6 Sedan beror det ju på hunden i fråga.

Min hund vill inte ha fyrbent sällskap, för hennes del är det bättre att vara ensam även om arten i sig är väldigt social.

Sedan får man förutsätta att hunden får sällskap då man är hemma.

≧◔◡◔≦

Karmatarerskanise
2

Tycker inte man bör skaffa hund om alla i familjen är borta alla vardagar. HIttar ni ingen lösning tycker jag dina föräldrar ska tänka om och vänta med hund till det passar bättre.

Frida B
0

Nu vill jag inte att denna tråden spårar ur som mååånga trådar gjort, så om ni vill diskutera detta kan ni väl öppna en tråd för det är jag tacksam för :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Karmatarerskanise
2

Spårar ut?

Frida B
0

oj ursäkta skrev i fel tråd… hehe…

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Karmatarerskanise
0

Skrattande