Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 855 ggr
Bella565
0

Lite hjälp på traven?

Hejsan!

Nu är det så att det är dags för mig att skaffa hund snart och jag behöver lite hjälp med att välja rätt hund. Tänkte berätta lite om mig själv och hur jag bor, samt lite om vilken typ hund jag vill ha:

Jag är ingen nybörjare direkt vad det gäller hundar då jag haft en yorkshireterrier innan. Jag bor i ett hus i närheten av både vatten och skog och tycker det är jättetrevligt att ta långa härliga promenader ute i naturen. Storleken på hunden spelar inte en så stor roll fast skulle helst vilja ha något i små/medel- storleken och helst en ras som inte fäller så mycket hår. Sedan så reser jag oftast varje sommar till fd. Jugoslavien och stannar där i ett par månader, kanske något o tänka på där också.

Hoppas jag inte haft för mycket krav men så är det när man har en kille man måste kompromissa med ;)

Är så tacksam för svar! Glad

CorneliaAndersson
0

Pudel? :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[skogtokig]
0

Fralla, mops, tibetansk terrier, Pudel, lahsa apso (går ju att klippa/trimma), shi tzu (går också att klippa/trimma), schunzer, kookerhjundje (stavas det så?) passar ju in på det du skrivit. Ang. resan på sommar tror jag att det är samma krav oberoende ras om hunden ska med eller lämnas bort under tiden,

Bella565
0

#1 Har faktist tänkt mig en Pudel ett tag :)

#2 Oj, tack så mycket för alla dessa raser! Ska ta en närmare titt på dem alla.

Sen har jag vart sugen på den söta rasen Engelsk cocker spaniel, fäller dessa mycket hår?, dom är allt små söta krabater dom :)

CorneliaAndersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Pudel är en underbar ras!:)
Har haft min i snart 12år :) (fick henne av mormor när jag fyllde 3) och hon har varit en UNDERBAR och trogen vän :)

En bild på gammla Tilly :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Amandla
0

Ser att du redan tipsats om PudelGlad Du är så välkommen in till oss på Pudel.ifokus om du vill veta mer Tungan ute