Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 2332 ggr
rebz
3

Bino

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ju varit inaktiv länge från det här forumet, jag var väldigt aktiv här för något år sen. Sedan började jag plugga till undersköterska och det och Bino tog upp all min tid. Men nu börjar jag hitta tillbaka och jag har sett att det kommit MÅNGA nya medlemmar som jag inte känner igen, men även en hel del gamla som jag faktiskt kommer ihåg :).

Så tänkte starta en tråd där jag berättar om mig och min Japanska Spets Bino så skulle det vara kul om de som inte känner igen mig presenterar sig själva och sin hund och gärna slänger in en bild :). Även de som vet vem jag är får gärna göra sig hörda :)

Till att börja med, jag heter Rebecca och bor själv ute på landet i en marklägenhet (2:a). Jag gick estet under gymnasiet och hade trummor som huvvudinstrument och tog studenten 09. Precis efter studenten fick jag jobb på en firma som höll på med hushållsnära tjänster så jag jobbade med hemmastäd/flyttstäd/storstäd i nästan 1 år. Sen pluggade jag ett par kurser på distans (komvux) och sedan ledde det till att jag sökte till omvårdnadsutbildningen på komvux i Motala. Och på den vägen är det. Har läs 2 terminer av 3 och har bara min inriktning kvar att läsa. I övrigt tycker jag om att läsa, skriva, musik (både lyssna och spela instrument själv), fotografera, tatueringar, psykologi m.m.

Hundintresset har funnits hela mitt liv. Ville ha hund när jag var liten och familjen skaffade första hunden när jag var ca 12år. En golden som heter Mozart, han är idag 10 år :).
Sedan skaffade mamma en blandis (dalmatin/bc) som heter Sixten och är 5år. Mozart bor idag hos min pappa och Sixten bor både hos mig och hos min mamma (varannan vecka schema :P).

Jag ville alltid ha en alldeles egen hund så när jag pluggade kurser via komvux (på distans) så hade jag sparat ihop pengar och skaffade min drömras, en Japansk Spets. Jag stötte på den rasen när vi var på hundkurs med vår golden. Och då började jag drömma om denna fantastiska ras, jag läste på och kände att rasen var helt rätt för mig. Allsidig, pigg, glad, bra psyke, tydlig av och på knapp, frisk, lättskött päls. Ja allt stämde, och så är de ju fantastiskt fina!
Så jag kollade kennlar och hittade en mindre och alla pusselbita föll på plats. Underbar uppfödare, härligt hem, väldigt hemtrevliga och öppna, underbara hundar ja allt klickade.

På den vägen fick jag min fina Bino som fyllde 2 år nu den 22:a juni. Bino är fin på alla sätt och vis och speglar mig rätt bra. Han har lätt för att ta det lugnt, men han är alltid pigg och glad när det gäller. Han är en smula envis, ibland låtsas han som att man inte finns, men när man säger till så får man "förlåt mig" blicken och öronen åker bakåt och han smyger iväg. Så han är envis och tuff samtidigt som han är lite mesig :P haha. Han har det typiska vaktet i sig och även reservationen som rasen har. Han älskar barn och de personen han lärt känna under sin uppväxt betyder hela världen för honom :). Vi har gått valpkurs, vardagslydnad och tävlingslydnad. Vi tränade lydnad ett tag men på senare tid har det kommit på efterkälken, något jag gärna vill ta upp igen. Har även ställt ut honom 2 gånger (inoff) som gick helt ok. Blev som bäst BIG 3 (av 6 hundar) när han var ca 5 mån och ställdes mot hundar som var upp till 24mån. Vi har även provat på spår, vilket vi båda tyckte om. Dessutom hade Arken Zoo i motala en fototävling för något år sen som Bino vann :).

Bino och jag har mycket som vi behöver jobba på som hundmöten (han tenderar att stressa upp sig lite), ensamhetsträning (han är väldigt mammig), tävlingslydnaden, börja spåra igen och så vill jag prova på agility med honom.

Oj, en lång presentation men hoppas ni orkat läsa den. Ser fram emot era presentationer. De behöver inte vara "romaner" som min om ni inte orkar :P haha.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

rebz
2

Bino

Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm

rebz
1

Jag och min plutt :)

Michaela-N
0

Välkommen tillbaka ;)

rebz
0

#3 Tack :D

Noa-Nisse
0

Hihi jag tänkte på dig för någon dag sedan och undrade var du tog vägen :) Härligt att du är tillbaka!! :D och så söt lilla Bino är som vanligt Kyss

Medarbetare på Hundar.ifokus

rebz
0

#5 Haha jasså? :) Känns bra att vara tillbaka, blir dock så valpsugen nu när det kommit så många trådar med folk som ska/har skaffat valp :P. Hur är det med vackra Klenod? Frisk och kry och håller sig i skinnet? :P

joheck
0

Hejhej!

Mig känner du inte så jag skriver en kort presentationGlad.

Jag heter Johanna är 21år och bor i en etta i Luleå. I slutet av juli förra året skaffa jag min allra första hund, väldigt efterlängtad. Han heter Kingpin (Pin) och är en papillon. Han är en väldigt aktiv och rolig hund, men ingen kan gå mig på nerverna som hanSkrikandes. Han gillar att träna tricks och att söka godis och leksak. Förhoppningen är att vi ska komma igång med agility också. För en dryg vecka sedan flyttade hund nummer två in, helt oplanerat va det, eller ja en till hund skulle jag ju ha men inte så här snabbt. Hon heter Sansa och är Pins kullsyster. Hittade henne på blocket och kännde att det va meningen att hon skulle bli min. Jag blev så förälskad i henne som valp men skulle ju då ha en hane… Kan säga att hon på dom flesta sätten är rena motsattsen till brorsan. Hon är en riktig knähund som är lika nöjd med att mysa i soffan som att vara ute. Tillsammans är dom den perfekta hunden för mig! Dom är 13 månader gammla förresten. Nu blev det inte så jättemycket om mig utan mest om hundarna, men större delen av mitt liv handlar om dom så det är ju bara naturligtFlört.

Börjar med en bild på Pin.

joheck
0

Och så Sansa. (Hon är nerklippt av förra ägaren).

joheck
0

Glömde skriva att din Bino är helt underbart söt!Kyss

Loveradio
0

Kul att du är tillbaka! Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

rebz
0

#7 Nej dig känner jag inte igen. Kul :). Pin och Sansa är supersöta båda två :). #10 Tack, kul att du tycker det :D

EmelieKelly
0

Hej! Mig känner du inte :) Jag heter emelie och är 16 år och har en stabyhoun på 4 år. Vi gör alt möjligt men mest agility, lydnad och freestyle. Ställer ut henne med fina resultat och i år har vi även börjat debutera i lite tävlingar. Men vi har lång väg kvar innan det kommer gå bra på tävligar ;) Nu är jag lite lat och orkar inte skriva en lång presentation men bilder och mer info hittar du på min blogg i signaturen :)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

[Forest]
0

Varmt välkommen tillbaka jag hqar undrat vart du tog vägen :) Härligt o se lilla Bingo så stor nu himmel vad tiden går snabbt. Jag hoppas du minns mig lite ;) Enja som är dvärgpudel avatarbilden har fått valpar så det är nytt för oss, utöver det har vi ny hund Donna svart toypudel på över 1 år. Men otroligt härligt o läsa om Er lite o vilka härliga bilder du bjuder oss på Glad

joheck
0

#11 Tack så mycket, jag kan bara hålla medKyss. Här är en bild på båda två, något som jag tyvärr inte lyckats få till bra hitills…

rebz
0

#12 Stämmer :). Den rasen är jag inte bekant med, får kolla upp vad det är för ras du har :D. Äsch, lat får man vara vill mest lära känna alla nya som är här nu :) kul att du ville presentera dig och din hund :D #13 Jajjemensan, dig känner jag väl igen. Åh vad kul att ni fått valpar Och ännu en medlem i familjen :) #14 söta! Det är svårt att fota flera hundar samtidigt, speciellt om det ska vara en neutral situation och inte en där man säger till dom vad de ska göra :P

LinaK
0

Trevligt att se dig här igen! Har också undrat var du tog vägen, hoppas du är kvar för att stanna nu :) välkommen tillbaka! Bino är lika fin som vanligt!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se