Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1225 ggr
Swadika
0

Stackars älskade hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stackars älskade hund har ont i tassen, han kan knappt gå stackarn och gnäller hela tiden. Men han stödjer sig fortfarande på det så funderar på om det bara kan vara en stukning eller liknande? När han bröt benet hoppade han på tre ben men det gör han alltså inte nu.

Det blir ett samtal till vet. snart min mamma måste bara komma hem, har ingen aning om vad som hänt egentligen, kom hem så sent igår kväll att jag inte hann prata med mina föräldrar eller träffa hunden så vet inte om det var något som hände igår eller om det hände under natten.

Nu vill jag bara att älsklingen ska må bra igen <3

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Driva]
0

Kolla trampdynorna. Vår förra hund fick ett sticksår i trampdynan som det sen kom skit i som tumlade runt. Så utifrån såg man knappt sticksåret, men när veterinären öppnade upp hade den lilla microskopiska stenarna som kommit in gröpt ut ett stort hål som blivit inflammerat.

Swadika
0

Usch det låter inte kul :C Jag får kolla när någon annan också är hemma, vill inte kolla själv utan någon måste avleda smärtan eller hur man ska säga.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Beckibus
0

Usch då!! Hoppas att han mår bra snart igen så att han är på banan igen. Aldrig roligt när sina barn är sjuka!! Gråter Pussa honom på nosen från oss alla!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Besan]
0

Awe stackars liten, hoppas det blir bra snart med sötnosen!

Swadika
0

Det blev nu helt mycket bättre, han har ätit, druckit och tillochmed varit ute och kissat. Han stödjer sig på benet och haltar inte alls lika mycket. Vet inte vad det var men vet. tyckte vi skulle avakta och se om det blev värre igen, så det gör vi nu. Nu avaktar vi och ser om det blir bättre.

Det är som #3 säger, det är aldrig roligt när bebisarna blir sjuka :C Han får massa pussar och kramar, för det ska en sjukling ha :/

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Forest]
0

Håll han så stilla du kan säkert stukning eftersom han är mycket bättre nu. Har du kollat igenom tassen o klämnt igenom benet? hoppas han snart är bra :)

Swadika
0

Han ligger stilla i sin bädd, och vi lyfte ut honom på vår gård där han kissade lite. Försöker hålla honom stilla men nu börjar han bli lite orolig och vill ut. Får se hur det är om ett tag. Då kanske vi kan ut och iallafall gå lite på gräset. Men allt beror på honom såklart.

Har kännt igenom honom lite, och han rycker till när man rör benet, men nu går han ordentligt på det iallafall.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Driva]
0

#7 min hund verkade också ha svin ont i tassen en dag, jag fik inte ta i den och hade man klämt på den satt hon i bädden och skakade, men så avvaktade vi och ett par timmar senare var det helt bra, hon visade ingenting.

Swadika
0

#8. usch det låter otäckt om det var en inflamation. Jag kunde inte se någonting och jag får hålla på med hans tassar nu och fick även kolla lite grann när han hade som ondast.  Eller jag fick kolla men man såg att han hade ont. Nu går han precis som vanligt.

Om man ska jämföra det med något så såg det ut som när vi går med stukade fötter, det var stelt och han ville gärna inte böja benet, så jag tror det är något med benet och inte själva trampdynan.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Kan även säga att det gick bra att röra trampdynan men när man rörde själva benet såg man att det gjorde ont.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns