Vilken ras passar mig?
Ja, jag skulle vela höra vilken ras ni tycker passar mig för skojskull eftersom jag hör massa olika förslag hela tiden ! :)
Jag är en tjej, 18 år, ägt schäfer, rottis och några blandraser mer eller mindre hela mitt liv. Dom stunder vi inte ägt hund så har vi varit dagmatte år Alla olika sorter, från stora till små.
Jag går på naturbruksgymnasium där jag får ta med hund så den kommer vara med hela tiden.
Jag är aktiv och älskar att hålla på att träna och busa med hundar, jag har som mål att tävla (rally)lydnad och/eller Agillity, Men även köra lite spår på hobbynivå.
Mina krav:
- Inte mindre än en bc
- Inte allt för mycket pälsvård men gärna långhårig
- inte vara "på tårna" hela tiden utan ha en på/av knapp
- Helst en ganska frisk ras
- Lättanpassad till en familj.
- Hyfsat liten vaktinstinkt
De första jag tänkte på var Scnauzer. Finns i olika storlekar :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
novia scotia duck tolling retriever (tollare) kanske? :)
Schnauzer är ingen hund jag passar ihop med, har haft en som vi tog hand om tidigare, gick inte ihop någonstans ^^
# 2 Tollare har jag tänkt på ett tag faktist! :) Men är inte dom "på tårna" hela tiden? Har som fått de intrycket..
#3 har inte haft någon tollare så vet inte riktigt men tror nog att dom är ganska aktiva.. får se om någon som kan mer kan svara ;)
haha okej ;D
Eurasier kanske?
Tilltalar mig inte till utseendet :)