2 veckor kvar!!
Åh, vad kul!
Det är en jobbig väntan med tusen tankar…
Är det en welsh corgi cardigan du ska få hem? :) Jättesöt valp!
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Åh herregud vilken sötnos!
Lycka till!

Tack! Ja, det är en cardigan :D
Aw, så söt :D
// Hannah
Sicken sötboll förstår att du läntar. Grattis säger jag o lycka till :) Ska bli kul att följa denna godning lite via forumet :)

8 dagar kvar!!!! Som jag längtar!
Åh vilken sötis! Corgis som är så fina 
- Mvh Emma

Ja, dom är ljuvliga!
Gillar den buttra uppsynen, som teckningen ger
Gud vilken sötnos! Och vilken häftig teckning :)
Mvh Emelie och hunden Kelly 

Ja, hon har lite cool teckning runt ögonen. Så spännande att äntligen få se henne i verkligheten o träffa henne, har ju bara sett henne på bild än..
Men gud så söt!! :* va ska h*n heta? Är det en tik eller hane? Har inte du 2 corgis sen innan? Kan du inte lägga upp bilder på dina nuvarande hundar? :) vad ska du göra med valpen? ;) Stort lycka till med h*n !!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Vilken fin teckning hon har vid ögonen!
Grattis till köpet!

12: jag har en corgi sen innan, och det här blir en lillasyster :D Jag tror hon ska heta Lakrits :D Vi ska göra lite allt möjligt har jag tänkt, och se vad vi tycker är kul.. Målen är väl dock att iallafall få till LP1 LP2 RLDN och sen vill jag gärna hålla på med agility och vallning också om lillan tycker det är kul :D
Här är Rollis, som jag har nu :D Hon fyller 9 år i sommar och vi tävlar och tränar LK1 och rallylydnad! Målet med henne är att få LP1 och RLDN
#14 Va roligt! Lycka till med henne!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka

3 dagar…..
Hur har det gått? 
- Mvh Emma
Undrar också hur det gått 
nyfiken här oxå 
me too!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Allt har gått jättebra :D Lite ovant med en valp hemma men hon är så söt och busig :)
Fler bilder!! 
- Mvh Emma
Inga fler bilder?
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka

Har aldrig någonsin sett en sån teckning på den rasen. Är det vanligt? Hur jäkla söt som helst!

Nej, det är en rätt ovanlig färg och inte så lätt att få tag i. Sen har hon ju lite speciell teckning också o med olika färg på ögonen också :P Jag älskar henne!

Har alltid kunnat tänka mig en corgi, men en merle ovanpå det, jackpot liksom:)
ÅHhhhhhh!! 

- Mvh Emma
Men åhh, helt underbart söt! Öronen är ju bara för charmiga. Och nosen. Sen bara älskar jag ju teckningen på henne! *valpsjuk*
Blev det Lakrits eller något annat namn?

34: ellerhur!? JACKPOT liksom.
Ja, hittills är det Lakrits :P
#38 Va gulligt! :D Fast… folk kommer nog uttala det olika beroende på vem du pratar med
ska det vara Laaakris eller Lackritts?

Det första :P
Ja, precis. I norge blir det Lakriiiiiiis
Underbart söt! Blue merle är ju en rätt vanlig färg på WCC :)
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#41 Men utan tan är ovanligare 
- Mvh Emma
Men gud så söt!
Jag är kääär! Så underbar! :) Lycka till!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka

43: då är vi två ;) Tack!
#42 Det kanske bara är min dator men hon ser ut att ha väldigt ljus tan på kinderna 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Måste värma i hjärttat när man tittar på den lilla skatten! Vad tycker de/den andra om henne då? Fullt ös medvetslös?
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Åh vad söt
Har en 5åring på kursen som är samma färg, dok har han inte blått öga men är otroligt trevlig hund. Dina hundar trivs bra ihop o den biten funkar bra? Antar det är mycket att göra som det brukar bli med liten busig valp :D

Nej, hon har inte tanmarkering så. Det hade den andra tiken som uppfödaren behöll.
Ja, allt funkar bra. Först var min tik mest undvikande, men nu leker dom varje dag :P
Ja, det är en hel del jobb och nu har vi haft otur med både vädret och att hissen har varit trasig (5 våningar) så det är lite tråkigt. Hoppas på fint väder snart så man kan vara ute och leka!

Och blue merle förekommer ju helt klart inom rasen, men dt är ingen vanlig färg. Var INTE lätt att få tag i denna valp.. De blå brukar vara tingade sen långt innan, o då har jag ändå stått i kö 2 år. En uppfödare här i sverige hade 27st i kö…

#49 Men va, ofta man köper hund efter färg?. Skulle det handlat om Kelpie skulle köparen nog aldrig fått valp om h*n var ute efter färg…
Medarbetare på brukshundraser.
Jag tror att hon inte bara kollade färg
Jag tror hon kollade färg hon ville ha sen också hunden i sig.

Haha, kul när folk slänger ur sig saker dom inte har en aning om. Jag har länge letat efter en valp som har allt jag söker, och det har hon <3Jag ville helst ha en blue merle, men det var inte det jag tittade efter när jag valde. Nu var det så att någon skrev att det var en vanlig färg, och det är det inte, även om den förekommer bland WCC.

51 : om man var helt ointresserad av färg är det ju meningslöst att ägna sig åt "färgavel"? Trist kommentar från din sida, tycker jag. Särskilt eftersom du inte vet hur det ligger till eller känner mig.
Hon är verkligen bedårande 
Hon är så himla fin! Är ju väldigt förtjust i rasen och funderar starkt på rasen som nästa hund faktiskt
Gärna fler bilder som man kan dreggla lite över 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Tack så mycket :D Fler bilder kommer, men har inte tagit några mer sen igår..
Åh underbar! Precis rasen och färgen jag skulle vilja ha. Vill se mer bilder på den lilla :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se