Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utfodring-och-foder
Läst 4456 ggr
lillalycka
3

Vilket är det absolut bästa torrfodret?

Som rubriken lyder - vilket och varför?
Ni får gärna göra typ en top 3 lista om ni känner för det.
Börjat fundera på vad min kille ska ha för vuxenfoder så småningom.

Ni som tänker skriva att allt torrfoder är dåligt behöver inte yttra er för det är inte vad denna tråd handlar om.

Tack för svar!

[CaneCorso]1
1

Jag använder rått kött mest, men har även fritillgång på torrfoder som är Axess Premium 27 / 15, det är det enda torrfodret som mina hundar har gillat smaken av. Därav är det det bästa hundfodret jag haft :) 430kr 15kg för stora hundar.

Är inte så insatt annars i torrfoder.

rebz
2

Vad som är bäst för just sin hund är olika. Vissa foder som en del hundar funkar jättebra på funkar andra dåligt på. Min nr 1 är iaf Taste Of The Wild, spannmålsfritt och min hund funkar bra på det. Många tipsar om Orijen men det är även det dyraste fodret. Acana är också rätt bra.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

vallhund
1

Ziwi Peak o K9 Natural är både bättre o dyrare, dom enda torrfoder jag skulle kunna tänka mig att ge, innehållsmässigt iaf. Nackdelen är att de tillverkas i Nya Zeeland o transporteras hit.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Empisen]
1

Jag personligen tycker Magnussons, Iams (visserligen valpfodret) och Eukanuba är bra foder.
I dagsläget ger jag min 8 månaders & min 3 åriga hund Iams puppy & junior large blandat med vom og hundemat (färskfoder) eller Oscar power plus.

russin
1

Jag ger endast torrfoder som träningsgodis, men även till det vill jag ha ett som är bra.

Jag uteslutet torrfoder med massor av konstiga onödiga saker (örter mm), jag vil inte ha betfibrer och helst naturligt konserverat.

Magnussons Meat & Bisquit om man vill ha ett foder som inte är så fett är liknande Doggy i visssa lägen, men oerhört mycket bättre och utan skräp. Passade till mina shar-pei, men inte till mina nuvarande heeler.

James Wellbeloved är ett torrfoder utan konstigheter och har relativt låg fetthalt. Mina älskar deras anka som fungerar på det som träningsgodis.

Standardt har klart högre fetthalt och på vissa hundar fungerar det super och på andra inte alls - mina får det som träningsgodis ibland.

Dessa 3 foder är väldigt olika varandra, men är ändå för mig bra foder utan konstigheter - och sedan får man kolla vilket som passar ens hund bäst.

Jag provar just nu Sam's Field som tränignsgodis och det har fungerat bra och hundarna gillar det, trots att det är lite mer saker i som jag egentligen inte vill ha. Men prismässigt bra.