Slarvig veterinär!
En av Ultuna djursjukhus veterinärer utsatte min hund för onödigt lidande, pga slarv och lathet!
Under skendräktigheten utvecklade min hund snabbt växande juvertumörer som inte syntes förän mjölken sinade. Operationen var enorm och våran ordinarie veterinär kunde inte ta den i sin lilla klinik så vi blev illa tvugna att åka till Ultuna trots tidigare dåliga erfarenheter.
Veterinären som utförde operationen var otrevlig och ringde flera gånger och frågade ang operationen (hon hade noll koll, trots att protokoll hade skrivits) och undrade om vi verkligen ville ta bort allt - dvs hon orkade inte utföra en så stor operation.
När vi äntligen får tillbaka hunden så har veterinären tråklat ihop henne med löpande stygn och det såg rent av amatörsmässigt ut!
Efter bara två dagar går stygnen upp, och eftersom hon satt löpande stygn fick vi ett 5-7 cm öppet sår! Vi åker tillbaka till Ultuna och nästa veterinär erkänner vilket uselt jobb detta var. Hon sydde ihop det som släppt, men ville inte ge sig på resten av stygnen utan gav oss en gördel (nätstrumpa) och några förband att lägga mot såret.
Trots allt vårat jobb med att hålla hunden still inomhus med endast korta promenader och tratt dygnet runt (förutom vid mat och dryck), så gick ännu en bit av de första stygnen upp. Än en gång bär det av till Ultuna.
Efter det hade det gått 10 dagar och vi trodde att nu borde såret vara läkt, men nej, den sista biten av de första stygnen sticker och min hund står ännu en gång med öppet sår.
Alla dessa gånger får vi betala för att sy ihop henne, trots att det är tydligt att veterinären gjort ett slarvigt jobb.
Nu är allt utom sista "hålet" läkt och vi blickar mot ljusare dagar. Jag ville bara gnälla lite och säga att ALDRIG ALDRIG igen vill jag behöva åka in till Ultuna. Man vet aldrig vad man får för amatörer som skär i ens djur. Har namnet på veterinär, så en anmälan ska skrivas snarast när vi ser hur denna historia slutar.
Nej vad hemskt! Jag har själv både bra och riktigt dåliga erfarenheter av Ultuna. Men då handlar det om främst kanin och marsvin, men även katt. Det känns ju som att om det är någon klinik man borde kunna lita på så är det dom, men icke… Hoppas vovven blir bra nu och slipper åka in till vetten igen!
Usch vad tråkigt :-( Hoppas att vovven snart blir bra! Tycker att du gör helt rätt i att anmäla!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Fy vad hemskt, stackars hund! Hoppas att hon blir helt återstäld.
#Vi har också haft någon enstaka bra erfarenhet, problemet är att man inte vet vem man får när man åker dit. Därför föredrar vi "våran" veterinär, då det bara är han och hans fru som jobbar där och båda är helt underbara människor.
Sista såret blev sytt med elastiskt stygn för att se om de var bättre, imorrn ska vi in till "våran" veterinär dessutom för att han ska kolla upp hela såret.
Men usch vad hemskt!! Hoppas de löser sig iaf! Pengarna är ju i princip kastade i sjön!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Jättetråkigt att ni råkat ut för detta. Stackars er hund och er.
TS Jag har själv råkat ut för detta. Tyvärr var det inte jag som ägde hunden men hade det varit min hade jag anmält direkt. Stygn som gick upp, infektioner och annat. Men det var på ett annat större djursjukhus.
Se till att du har varenda kvitto kvar. Och kräv tillbaka pengarna ni lagt ut för återbesöken. Kontakat ert försäkringsbolag och rådfråga också. Och du, fint av dej att inte lägga ut veterinärens namn i tråden
Hoppas vovven kryar på sej nu