Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 945 ggr
[Highonbluetomorrows]
0

Sökes: intervjupersoner!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag ska försöka skriva lite frilansartiklar och undrar om det finns någon som kunnat ställa upp för en intervju i Skåne, alternativt kunnat svara på lite frågor över nätet. Någon som är intresserad? Skriv vad ni har för hundras och gärna lite info om hunden, så hör jag av mig! Vad jag skriver är givetvis beroende på vilka jag pratar med.

Det här är exempel på allmäna uppslag som de flesta med hund kan svara på:

• Lite personlig info om en hundras inför en rasspecial (gäller dock bara de raser som inte redan varit med)
  • Frågor om aktivering och varför du valde just den rasen/blandrasen. Varför den passar just ditt liv och så vidare.

Mer specifika uppslag är exempelvis:

• Information om din framgångsrika tävlingshund
  • Erfarenheter av att omplacera en hund alternativt att köpa en omplacering
  • Erfarenheter av specifika tävlingssammanhang
  • Erfarenheter av hunddagis/dogwalker
  • Erfarenheter av specifika beteendeproblem

OBS: Det är ett hobbyprojekt. Ni väljer själva om ni vill vara anonyma i artikeln eller inte, men jag måste kunna verifiera vissa påståenden (exempelvis: säger du att din hund har vunnit SM så måste jag veta att det faktiskt är din hund). Då jag inte är fotograf är det en fördel om du själv har en bra bild på hunden, med rättigheter till bilden, så kan den publiceras i tidningen med ditt namn under.

Fortsatt trevlig sommar!

R&Smatte
0

Jag kan ställa upp. Har ju två omplacerings hundar här hemma.

R&Smatte
0

P.s jag får i så fall besvara via nätet.

[madelaine]
0

Vi kan också ställa upp (via nätet), vi har en ettårig, glad och sprallig liten JRT från Irland

joheck
0

Vilka hade du tänkt få skriva för? Lite nyfikenOskyldig. Jag har ju två papilloner, kullsyskon, om det skulle vara intressant. Dom är dock bara ett år än sålänge så vi har ju inte kommit igång med speciellt mycket än.

[Highonbluetomorrows]
0

#1-4: Superb! Jag hör av mig när jag bestämt vilka artiklar som ska skrivas.

#3. Intressant! Är han importerad för att ni sökte något särskilt och därmed ville ha just den hunden/linjen, eller är det en importerad f.d. gatuhund/herrelös hund? Eller ni kanske helt enkelt har flyttat från Irland till Sverige? :)

#4. Eftersom vi precis har börjat diskutera ett samarbete så vill jag inte använda tidningens/sitens namn ännu. Givetvis får ni reda på det när/om jag börja samla empiri inför en artikel. I första instans gäller det ju att få något publicerat överhuvudtaget, så att man har något att "visa upp" senare. Det gäller följaktligen en mindre upplaga.

[madelaine]
0

Vi bodde på Irland och köpte loss henne för en billig peng av en gammal dam som inte hade räknat med att 2 st JRT-valpar behöver en hel del tid och träning. Läste om hunden, ringde till damen och åkte dit för att hämta lilla Lily. Det var alltså inte helt planerat, men helt klart det bästa köpet nånsin.
Att det var en JRT och att det blev just Lily var lite av en slump, men ett stort plus då jag alltid varit intresserad av rasen.

DeniceP
0

Jag hade definitivt kunnat tänka mig att ställa upp :)

Har en chihuahuahane som jag mer eller mindre blivit hängd för att jag äger (han är merle och se sjukt ovanlig ut).

Har även haft praktik på ett hemskt hunddagis i nästan ett år, har en hel del åsikter om det Skrikandes

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

joheck
0