pass?
Pass till hund, vad är de bra för ? och vad ligger de i pris?

Pris vet jag inte, men ska man resa utomlands med hunden så måste den ha pass.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Okej, för innan jag får hem valpen ska den besiktas (Igen) och så ska hon vaccinera den med 12 v sprutan och fixa pass :)
Vår hund har pass och det va ett par månaders jobb med det, flera sprutor tas osv. Det blev rätt dyrt, kommer ej ihåg priset men ett par tusen ungefär. Har för mig att de ska ha rätt blodgrupp för att kunna få resa utomlands så då tar dom blodprov o skickar in så tar även de ett tag innan man får.
Vi fixade iofs vårt pass på Irland så det kanske skiljer i pris, men det kostade ca 50 euro för rabiesvaccin + pass, och vi fick vänta ~1 månad innan vi kunde hämta ut passet.
Sen årsskiftet behöver man inte längre blodprovet för att få ett vanligt EU-pass, men kolla alltid upp reglerna för just det landet du åker till om ni ska ut och resa, för vissa länder behöver du avmaska också innan du får ta in hunden :)
Det kostar ungefär 1000 kr, nu när de har ändrat reglerna.
Själva passet är inte dyrt och det får du med dig med en gång från veterinärstationen men sen är det sprutor och sånt hunden ska ha för att få åka.
JAg fixade pass till min grabb förra månaden.
Pass 425kr
Rabiessprutor 400 x2
# 3
Själva passet är inte så dyrt. Blodproverna handlade inte om blodgrupp, utan om antikroppar mot rabies, dessa prover behövs inte längre.
Fullständiga regler finns att läsa på Jordbruksverkets hemsida.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
hur länge håller rabies sprutorna ?
En sort håller i tre år o en annan i ett år.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.