Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 3338 ggr
[Princessie]
1

Fransk bulldog

Jag har i flera år velat ha en Fransk bulldog, och nu ska drömmen äntligen bli sann! I helgen ska jag fara ner till stockholm med min mamma och möta uppfödaren för att köpa en valp :) Dom bor i göteborg så uppfödaren skulle köra upp till sthlm för att möta oss,, Så nu på Fredag få jag ta med mig min lilla flicka hem! Hon ska få heta Chikita tror jag(: Hon är 10 veckor då jag hämtar henne. Vi har även en Kungspudel på 2år som är super snäll och go med andra hundar!

Har ni några tips för hur man ska få en valp att riktigt trivas i början? Ska man låta henne va och gå till vem hon vill, eller ska jag bära på henne mycket så hon vänjer sig vid att det är mig hon ska ty sig efter?

vallhund
0

Grattis! Vilken kennel kommer hon ifrån?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Princessie]
0

Tackar! tror inte dom har någon registrerad kennel..

[Madlene]
0

Så de har en kennel bara sådär? Ingen stamtavla till din valp osv?

[Princessie]
2

nej den har ingen stamtavla, men papper mm på att den är renrasig och finns även tillgång att träffa föräldrarna mm…

[Madlene]
1

vad är det för papper? Obestämd vart kommer de papprena ifrån som visar att den är renrasig?

En pytte fråga till.. Har du träffat din valp, har en känsla att du inte gjort det? eller det blir första gången nu?

[Princessie]
1

Men herregud, jag har köpt hundar förut, och man hör på henne dessutom att hon är seriös osv.. 
nej det här blir första gången

mejamylove
5

Vad spelar det för roll, vrf måste man jämt ifrågasätta alla att deras valpuppfödare är dåliga, att de köpt blandraser som renrasiga. Kan ni inte bara vara glada för TS skull?!

Vad vill ni få ut av allt detta luskande? att TS:rna är korkade?

Grattis! tycker oxå väldigt mycket om frallor!

[Madlene]
0

Hör du på henne att hon är seriös? Ok..

Och du har inte träffat valpen innan? men hon kommer till Sthlm och lämnar den till er? Ok..

Grattis till att bli matte Glad

[Madlene]
1

Konstigt.. du är född 96.. och har köpt inte hund utan hundar förut… Vart är de hundarna? Ni hade en kungspudel.. men resterande då? jag undrar bara vänligt.. inget elakt emot TS.

[Princessie]
4

#7 Håller med! Tack så mycket! :)

#8 Ja vi har pratat flera gånger såklart, och har kontakt, nej vi bor i vilhelmina alltså 80mil från hunden det är klart jag inte kan bara fara ner och kolla på den först?! vi har berättat om vårat hem och vad det har att erbjuda så hon höll en tik åt oss och möter oss i sthlm, är det konstigt? nej!
tack..

[Madlene]
0

#10 Nej du gör exakt som du vill Glad

[Princessie]
1

#9 Ja, både jag och min mamma har haft hundar, och köpt hundar, en hade vi då jag var liten (en golden), en bor hos min pappa(liten pudel), en var vi tvungen att omplacera pga av att det inte funkade alls(powder puff), och Eros har vi nu haft i 2 och ett halvt år (kungspudel)

mejamylove
0

#10 bra sagt!  och det var så lite :)

[Madlene]
0

#12 ok Glad Men vad är de för papper du pratade om på att vovven var renrasig? Blev lite nyfiken på det..

[Princessie]
0

#13 haha tack ;P

#14 vetrinärs besiktning mm..

[Madlene]
4

#15 Där står de inte att den är renrasig.

[Princessie]
3

#16 jo men det kan man väll kolla? men sen har även ena föräldern stamtavla.. menmen nu orkar inte jag tjafsa mer med dig… jag var super glad över det här men nu har du tryckt ner allt..

mejamylove
4

men herregud, kan du inte lägga ner!?

[Madlene]
0

#17 Nopp. Jag tjaffsar inte med dig. Undrade bara vad det var för papper du syftade på. Men nu vet jag ju vad du menar :) Du ska vara glad, du får ju en hund :)

[Princessie]
4

#18 mm.. håller med.. Är stamtavlan det viktigaste?! jag tycker då det viktiga är att man har en frisk glad valp som man kan ha kul med och älska mer än allt annat!

Maja2
4

#17 Äh, låt ingen trycka ner din glädje över valpen :) :) :) Stort Grattis till valpen och Lycka Till !! :)

[Princessie]
1

#19 så nu helt plötsligt vet du? ahja,, det går iallafall kolla hos vet, och då ser man hur många procent av olika raser hunden är, och hon är 100% Fralla…

[Princessie]
1

#21 Tack!:) det viktigaste är ju ändå att den är frisk och glad.. och jag skulle älska den valpen även om den inte var renrasig!

Maja2
4

#22 Nja, det går förvisso inte att kolla hos vet … men det viktigaste är att ni får hem en frisk liten valp kan jag tänka :)

[Madlene]
1

#22 Helt plötsligt vet vad? Jag VET att ingen kan med blotta ögat se om vilken hund som helst är renrasig.

Och det går INTE att be en veterinär att kolla om en hund är renrasig. Så mycket vet jag.

[Princessie]
1

#24 det går det väll? min granne har till exempel 12% labrador och resten nått annat.. jja precis!:)

[Madlene]
1

#26 NEJ det går inte. Ingen kan säga att din hund är renrasig med blotta ögat.

Maja2
5

#26 Nja … för att DNA-testa en hund måste man skicka prover … och vad jag vet så utför inte veterinärerna sådana prover.  Så "enkelt" är det inte ….   men valpens pappa har stamtavla?  Mamman då? Inte för att jag på något sätt tycker att det är det viktigaste … men jag hoppas att du inte blir lurad på något sätt.

[Madlene]
2

Hoppas bara inte hunden kostar över 10.000….

[Princessie]
1

ahja skit samma, hon verkar seriös, har haft frallor hela sitt liv och pappan till valparna har stamtavla med fina gener, mamman är renrasig men har dock inte stamtavla.

Hon kostar 10.500

Maja2
0

#30 Stort Lycka till med valpen i alla fall. Jag har själv alltid varit förtjust i frallor :) Brindle är min favoritfärg … Men vilken färg är din lilla valp?

[Madlene]
0

#30 Dyrt. Men lycka till :)

[Princessie]
1

Ja jag tycker det här känns bra och uppfödaren verkar seriös! hon skulle inte åka ända från göteborg till stockholm om hon var oseriös, hon gör det för att hon tycker vi verkar som ett bra hem!:)

#31 Tack! hon är vit och typ brungrå tecknad :)

#32 nja, en med stamtavla kostar ju typ 18.000 Tack!:)

Maja2
0

#33 Åhh… längtar efter att få se foton på sötklumpen :)

[Madlene]
4

#33 Och en utan stamtavla går på ca 3-5000kr. Hon tjänar hela 10tusen på en tripp till Sthlm.

[Princessie]
1

#34 ja det kommer inom snar framtid!:)

#35 neheduu.. en fralla utan stamtavla får du minst betala 9.000 kr för.. dom är inte så billiga hörredu.. och om du kollar på blocket till ex, så är hälften av alla utan stamtavla och ändå kostar dom 9.000 till 12.000

Alexandra-S
3

#35 Men kan du inte bara lägga ner nu? Vill inte lägga mig i på något sätt, men nu tycker jag att det räcker.

Grattis till valpen TS, vi vill se mycket bilder sen Skrattande

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[Madlene]
2

#36 köper inte hundar på blocket men men.. Jag hade också kört 4 timmar för 10 tusen kronor :)

Maja2
7

#35 Ts skapade inte tråden för att hon frågade kring om hennes valp är renrasig eller inte. Hon skapade den för att hon vill dela sin lycka över valpköpet. Vare sig man ifrågasätter renrasigheten eller inte, så räcker det nu kan jag tycka. Gläds med henne istället :)

[Princessie]
1

#37 håller med.. Tack så mke!:) ja det blir mycket bilder!:D

#38 nä för hon har fler som vill köpa henne? då hade hon ju kunna sålt henne till nån i göteborg eftersom det är typ 5st som vill ha henne, men hon tycker vi låter som ett jätte fint hem..(:

[Princessie]
0

#39 Tack för stödet eller vad man säger :P helt rätt sagt..

[Madlene]
4

#37 & #39 Självklart ska jag lägga ner :) Men tycker att båda ni och jag kan berätta hur det ÄR, att man t.ex inte kan se om hunden är renrasig på ett besiktningspapper eller att ingen kan med blotta ögat se om hunden är renrasig vare sig en veterinär eller en uppfödare.

Och säga sanningen att 10.000 kr är dyrt för en hund utan stamtavla. Istället för att endast säga lycka till och glädjas med, Så kan man berätta att man kanske ska åka och träffa valpen/föräldrarna och uppfödaren först och kolla upp om föräldrarna haft några sjukdomar osv. Inte träffas på en gata och byta hund mot pengar.

Men iallafall..

så önskar jag TS lycka till och hoppas att allt går bra, och att du stor trivs med den lilla Glad

Maja2
1

#42 Eftersom hunden redan är köpt, och vi har påpekat det här med kontroll av renras …. så behöver man nog inte köra det snacket i inlägg efter inlägg.

[Madlene]
0

#43 sant Glad

[Princessie]
0

#42 det är väll inte sagt att vi ska träffas på en gata och byta så? vi ska va med varandra på dagen och se hur det funkar, prata igenom saker, och sånt.. och även om du tycker det är dyrt så är det vad en fralla kostar idag.. och som sagt kan jag inte åka 80 mil bara sådär för att träffa den en vecka innan jag ska köpa den…

#43 precis.

[Princessie]
0

Har gjort ett nytt forum, för detta spårade ur tycker jag,,,
http://hundar.ifokus.se/discussions/4fe7838488f472051102624a-fransk-bulldog-valp

[Princessie]
0
vallhund
7

http://friskafrallor.info/

Föder man upp oreggade frallor är man per definition oseriös.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.