utveckling på päls hos tervueren
Hejsan. Jag har försökt hitta bilder på unga tervar och se hur deras päls ändrar sig både i längd och vissa fall färg speciellt hos hanar. De är så att jag har en terv hane på snart 7 månader och när man ser terv hanar på bild så har de så grymt mycket päls framför allt man. Men min lilla kille har inte fått så jätte mycket päls än så därför undrar jag när de börjar växa ut mer päls. Hade gärna velat se bilder på en o samma valp från de att den är liten tills den är stor så man ser alla förändringar och skillnader på hunden. Finns de nån som har såna bilder? för då får ni gärna lägga upp dem och skriva hur gammal hunden är på bilden/ bilderna.
Detta är bara nåt som jag är nyfiken på, hade vart kul o se om min lilla terv också kommer bli en riktig pälsboll när han blir stor :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Pälsen kommer sen när de blir äldre. Nu har jag iof sin erfarenhet av tervar men jag har haft en leonberger hane och han fick sin man i 3 års åldern ungefär så det är bara att vänta ett tag till så ska du se att din också får mer päls så småningom.
ja han har börjat få lite mer krage nu men långt ifrån vad hans pappa har :P men han börjar bli rätt fin nu faktiskt :)