Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 933 ggr
Killen
0

Promenader

Jag har en valp som är 12 v. Fick råd att inte gå långa promenader med den, men vad räknas som en lång promenad? Hur lång är en lämplig promenad? Bor i lägenhet så promenaderna är det enda tillfällena han är ute Det är en engelsk spring spaniel

kissmekate.blogg.se

mikkan01
0

Hej!
Jag skulle säga INGA promenader alls. Hundar behöver tid för att växa och att ge dem motion försvårar det…de första månaderna ska dem vänja sig vid alla nya saker i hemmet, alla lukter o.s.v.
Ut på gräsmattan några minuter per dag, beröm vid kissande och bajsande.

Man brukar säga 5 min per månad fylld! Och man hinner inte så långt på ca 15 min med en valp =)

~mikkan

Killen
0

#1 okay. Då behöver jag inte skämas och tycka att jag har gått för korta promenader iaf.

Fast ibland så har han inte velat gå in utan vill springa och hoppa omkring på gräsmattan :-)

kissmekate.blogg.se

mikkan01
0

Att leka är helt ok och naturligt för en liten valp, ute får de vara men promenaderna ska man hålla tillbaks på Skrattande

~mikkan

[Besan]
0

Säger som #1, inga promenader alls ett bra tag utan naturlig lek ute och låt  valpen undersöka allt i sin egen takt Glad Min tycker det är jättekul att lägga sig ner och chilla i skuggan med en kotte. Och ibland när vi går ut leker vi lite brottning/kurragömma på kort avstånd mm.